İncelemeler
Hoşgeldiniz...
Assassin’s Creed Chronicles: China İnceleme

Assassin’s Creed Chronicles: China, Assassin’s Creed serisinin içinde bir mini seri olan Chronicles’ın başlangıcı. Chronicles yine Assassin’s Creed evreninde Assassin’lerin başından geçen olayları anlatırken oynanış açısından daha farklı. Ubisoft, Chronicles serisi için gelecek Rusya ve Hindistan oyunlarını da duyurdu. Sitedeki resimlerde görüldüğü kadarıyla Rusya oyununun 2. Dünya Savaşı döneminde geçmesi muhtemel ki bu da heyecanlı bir olasılık. Aynı zamanda asıl Assassin’s Creed serisi de Syndicate oyunu ile devam edecek.

İlk bakışta Assassin’s Creed serisinden ilk fark, açıkça görülen bir şekilde oyunun alıştığımız 3 boyutlu Assassin’s Creed tarzında olmaması. Onun yerine bu sefer 2.5D olarak da bilinen oyun tarzı gelmiş ve Chronicles’ın tamamının bu tarzda olacağını tahmin ediyorum. Bu 2.5D oyun tarzında grafikler yine 3 boyutluyu andırsa da çoğunlukla 2 boyutlu hareket mümkün, fakat yine oyun içinde bu iki boyutlu düzlemler arasında çok sık olmasa da hareket edebiliyoruz.

Mark of the Ninja oynayanlar ve sevenler için alışmak hiç de zor olmayacak, çünkü ACC:China Mark of the Ninja’ya çok benziyor (Belki gereğinden de fazla). Mark of the Ninja’yı seven biri olarak oyunun bu halde olması gayet hoş bir durum olmuş diyebilirim. Chronicles hakkında aklımdaki en büyük sorulardan biri böyle büyük bir tarz değişiklikten sonra bu serinin AC ile bağlantısının ne ölçüde olacağıydı. Seri AC’nin sadece yandan karbon kopyası veya tamamen ayrı bir seri değil neyse ki.

Geliştirme takımı ortaya güzel bir harman çıkarmış. Oyun hem Assassin’s Creed olduğunu unutmuyor, hem de kendi özgün sanat tarzını ve oynanışını ortaya koyuyor, Leap of Faith’in ihmal edilmemesi de güzel bir şey.

Assassin’s Creed Chronicles: China İnceleme

Assassin’s Creed Chronicles: China Hikayesi:

Feodal dönem Japonyası için yoğun isteği gören Ubisoft herhalde biraz gıcıklığına olacak, imparatorluk dönemi olarak Çin’i seçmiş. İmparatorluk dönemi Çin’deki Assassin’imiz Shao Jun. Shao Jun bir cariyeyken Çin’deki Assassin topluluğu onu kurtarıyor ve sonra kendisini bizzat Ezio Auditore da Firenze eğitiyor. Shao Jun da daha sonra Çin’deki Assassin’leri katleden Templar grubu “Eight Tigers”ı öldürmeye yemin ediyor. Ubisoft’un hikayelerinde bolca kullandığı intikam teması (Assassin’s Creed 2, Assassin’s Creed 3 ve Far Cry 3 başı çekiyor) yine burada da belli oluyor. Hikaye başlardayken kendine öyle çok da çekmiyor doğrusu.

Grafikler ve Oynanış:

Assassin’s Creed Chronicles: China grafikleri Unreal Engine ile yapılmış. Ultra gerçekçi grafikler değil ama burada zaten dikkat edilmesi gereken nokta da o değil. Oyunun tümüyle peşinden gidilmiş havayı, atmosferi ne kadar iyi yansıtabildiği. Mark of the Ninja ile karşılaştırmak gerekirse tekrar, grafik tarzı olarak Mark of the Ninja’nın 2 boyut odaklı çiziminden uzak durup daha 3 boyutlu hissi veren çizimlere önem verilmiş. Aynı zamanda fırça darbelerinin belli olduğu bir sanat tarzı da bence Çin temasıyla gayet güzel gidiyor. Ayrıca görüntü optimizasyonu iyi yapılmış ve bilgisayarı gereksiz kasmayan oynadığım ilk AC oyunu olabilir. Müzikleri gayet iyi, Assassin’s Creed’in heyecanını hissettiriyor.

Oynanış bakımından oyun AC’nin geri kalanına göre daha değişik gidiyor. Öncelikle oyun sandbox değil, lineer bir hikaye izliyor. AC oyunlarının klasiği etrafta 20 tane Templar, Yeniçeri veya nöbetçi bulup savaşabileceğimiz bir oyun değil. Bunun yanında Shao Jun daha değişik oynanışı olan bir karakter.

Daha atletik ve çevik bir yapısı olan Shao Jun, diğer Assassin’ler gibi bileğine bağlı bir “Hidden Blade” kullanmıyor. Onun yerine ayak ucundan çıkarıyor bıçağı ve bu da çok akrobatik ve güzel şekilde hedeflerimizi öldürebileceğimiz anlamına geliyor. Shao Jun’un yine kendi tarzına uygun kullandığı Rope Dart var. Akrobatik hareketler kadar yine birini öldürmek için de kullanabiliyorsunuz.

Chronicles’ın AC’den ayrıldığı en hoş nokta ise bana göre oyunu belirli bir tarzda oynamaya sizi teşvik etmesi. Örneğin hiç görülmeden veya kimseyi öldürmeden bir “bölümü” geçerseniz Altın “Shadow” madalyası kazanıyorsunuz. Eğer tüm muhafızları gizlice öldürürseniz ve cesetleri düzgün yerlere saklarsanız da Altın “Assassin” madalyası alıyorsunuz. Böyle alanlardaki performansınız aldığınız madalyaların Altın, Gümüş, Bronz olmasını etkiliyor.

Dishonored ve Mark of the Ninja’dan kimseyi öldürmeden etkilemeden ilerleme takıntısı edindiğim için biraz da Altın “Shadow” madalyaları hoş geliyor. Normalde AC oyunlarının hiç stealth odaklı olmamasından şikayet eden biri olarak gönlümü almış detaylar ki oyunun oynanışı da zaten daha gizli saklı olma odaklı.

Oyunu bitirince Plus ve Plus Hard modları açılıyor ki oyunu bir kere shadow olarak bir kere de Assassin olarak bitirmek gibi düşünceler tekrar oynanabilirliğe hep artı olarak geliyor.

Son Olarak

Assassin’s Creed Chronicles: China eğer AC serisinde daha fazla gizlilik arıyorsanız ve biraz da değişiklik sizi ürkütmüyorsa gayet güzel bir seçim. Fiyatı böyle bir oyun için uygun bir fiyat, grafikler orta düzey bir bilgisayarda sıkıntı çıkarmadan çalışacak durumda gözüküyor.

Eğer bu oyunu sevip de Mark of the Ninja oynamadıysanız ona da bakmanızı öneririz ki Mark of the Ninja’yı geçtiği bir çok nokta var (örneğin grafiksel ve sanat tarzı). Ama aynı zamanda geri kaldığı alanlar da var (Noise dart kullanımı garip, MotN’deki Terror olayına rastlayamadım ki gayet ilginç bir alandı). Yeniden oynanabilirliği eğer Plus modlarda insanı rahatsız eden o tutorial yoksa gayet yüksek.

Künyesi
Yayımcı

Ubisoft

Yapımcı

Climax Studios/Ubisoft Montreal

Çıkış Tarihi

21.04.2015

Platformlar

PC, PS4 ve XBoxONE

ESRB Rating

TEEN 13+

Sistem Gereksinimleri

Assassin’s Creed Chronicles: China Minimum Sistem Gereksinimleri:

İşletim Sistemi: Windows 7 SP1, Windows 8 ya da Windows 8.1 (32/64-Bit) veya üzeri işletim sistemi.

İşlemci: Intel Core 2 Duo E8200 2.6 GHz. ya da AMD Athlon II X2 240 @ 2.8 GHz.

Ram: 2 Gb. ya da daha fazla ram miktarı.

Ekran Kartı: nVidia GeForce GTS450 ya da AMD Radeon HD5770 Shader Model 5.0 destekli ekran kartı.

Hard Disk: 4 Gb. Boş alan.

DirectX: DirectX June 2010 Redistributable

Puanlamalar
Editörün Puanı
Okur Puanları
Siz de Puanlayın
Genel Değerlendirme
8.5
9.2
8.5
Editörün Puanı
9.2
Okur Puanları
1 Oy
Oyladınız
Oy Kullan
Çok İyi
50%
İyi
50%
Fena Değil
0%
Beğenmedim
0%
Yazar Hakkında
Kalof Tati
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website amelesi ve amatör Call of Duty oyuncusu...