CoDTürkiye Sunucu Adminleri Yönetmeliği

CoDTürkiye Sunucu Adminleri Yönetmeliği
« : 07 Nisan 2012, 18:29:35 »
1. Adminler |C-TR| Klan elemanları arasından istekli olmaları halinde seçilir. Eğer yeterli başvuru olmaz ise klan dışından da admin atanabilir.

2. Serverlerin herhangi bir geliri olmadığından adminlik görevi ücrete tabidir. Bu ücret serverlerin aylık kiralama giderlerinin karşılanması amacıyla kullanılır.

3. Admin alımları, CoDTürkiye Sunucu Adminleri Başvuru Şartları ve Alım Esasları Yönetmeliği'nde belirtilen usul ve esaslara göre yapılır.

4. |C-TR| Klanının dışından atananlar |C-TR| Klanının onursal elemanı olurlar. ''|C-TR| Klan Yönetmeliği'' konusunu inceleyiniz ve riayet ediniz.

5. Admin olarak görev aldığınızda Xfire uygulamasındaki Nicknames'inizin başına |C-TR-A| tagını koyunuz, |C-TR-A| tagı sadece xfire faaliyetlerinde kullanılacaktır. Admin faaliyetlerinde kullanılan CoD RconTool vb. yazılımlarda, console adına sadece tag ve nickinizi giriniz.

* Oyun içinde kullandığınız nick (Örnek: |C-TR|Veteran Soldier),

* CoD RconTool proğramı console adı (Örnek: |C-TR|Veteran Soldier),

* Site kullanıcı adı (Örnek: Veteran Soldier),

* Xfire nicknames (Örnek: |C-TR-A|Veteran Soldier).

6. Adminler oyuna dahil olduğunda gizlilik prensibi dahilinde geçici olarak sahte nick kullanabilirler. Ancak Rcontools proğramı console adına gerçek tag ve nicklerini girmeli, punkbuster ya da adminmod ile yaptıkları kick/ban uygulamalarında ise reason'dan sonra ''/'' veya ''by'' ibaresinden sonra nicklerini manuel olarak girerek kick/ban işlemlerini yapmalıdırlar. Burada amaç kick/ban uygulanan oyuncunun hangi adminin kick/ban uygulamasına maruz kaldığını bilmesini sağlamak ve server ban listelerinde banlayan admin bilgisine ulaşabilmektir.

7. Adminler oyuncuları kick/ban uygulamasına tabi tuttuklarında CoD RconTool proğramının reason (gerekçe/neden) bölümüne sadece proğramda var olan gerekçeleri ya da Türkçe karşılıklarını yazabilirler. Hileci de olsa küfürbaz da olsa kişileri rencide edici kickleme/banlama nedeni (reason) yazamazlar.

8. Adminler görevleri sırasında soğukkanlı ve sinirlerine hakim olmalı, oyuncularla muhatap olmamalıdırlar. Karşıdaki ne derse desin cevap verilmemelidir. Sadece görevini icra etmeli yani server kurallarını ihlal edenleri derecesine göre kicklemeli ya da banlamalıdırlar.

9. Server adminliği sadece kick/ban uygulama amaçlı olmayıp site etkinlikleri ile bir bütündür. Sitedeki tüm aktiviteleri sürekli olarak takip ediniz.

10. ''Adminlerimizi Tanıyalım '' konusuna girerek örnek formata göre bilgilerinizi giriniz.

11. İlgili konuya girerek acil durumlarda ulaşabilmek için iletişim bilgilerinizi bildiriniz.

12. ''CoD RconTool Kullanımı'' hakkındaki konuları inceleyiniz.

13. Serverlere aşırı yük binmesini ve buna bağlı olarak lag ve ping yükselmelerini engellemek maksadıyla diğer adminlerle koordine sağlanacak ve gereğinden fazla miktarda CoD RconTool proğramı açılmayacaktır.

14. Oyun serverlerinde maruz kaldığı ban ya da kick nedeniyle haksızlığa uğradığını düşünen oyuncuların açtığı konuları takip etmeli, gecikmelere mahal vermemek için ilgili kategoriye ''Haberdar Et'' seçeneği ile abone olmalıdır.

15. Oyuncular ya da klan elemanlarınca bildirilen şikayetlere işlem yapmalı ve sonucunu bildirmelidir.

Bu yönetmelik yayınlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. İleride yapılabilecek muhtemel değişiklikler bu kısımda Ek Madde olarak belirtilecek olup yayınlandığında yürürlüğe girecektir.