İncelemeler
Hoşgeldiniz...
Mass Effect 3 İnceleme

Bir RPG oyunu olarak türünün diğer örneklerinden ayrılan, daha çok aksiyon odaklı bir oyun olan Mass Effect çıkan her yeni oyunuyla birlikte daha çok aksiyon türüne yöneldi. Ne kadar aksiyon oyunu olsa da hala içinde RPG elementlerini bulunduran oyun sıkı RPG taraftarları tarafından çok beğenilmese de aksiyon-RPG oyunlarına çok güzel bir örnek olmayı başarıyor. Mass Effect 3‘ün incelemesini yapmadan önce Bioware, serinin 1. ve 2. oyunuyla ilgili bilgi vermek isterim.

Bioware, 1995 yılında Kanada merkezli olarak kurulmuştur. İlk oyunu Shattered Steel olup, genellikle Baldur’s Gate, Neverwinter Nights ve Star Wars: The Old Republic isimli RPG oyunlarıyla bilinmektedir. Son yıllarda çıkardığı Dragon Age: Origins (2009) ve Dragon Age II (2011) oyunlarıyla da çok konuşulmuşlardır (Dragon Age II için pek iyi olmasa da). Mass Effect serisinin ilk oyununu 2007 yılında Xbox 360 platformuna, daha sonra PC platformuna gelmiştir. 2007 senesinde Electronic Arts tarafından satın alınmışlardır. Serinin 2. oyunu 2010, 3. oyunu ise 2012 yılında Electronic Arts tarafından piyasaya sürülmüştür.

Mass Effect, 2007 yılında Xbox 360 platformuna daha sonra PC platformuna çıkışını gerçekleştirmiştir. Mass Effect Sci-Fi hikaye türünü RPG oyun türüyle güzel bir şekilde harmanlayarak oyuncuların önüne sunmuştur. RPG türünün alışıldık konuşma metnini seçmek yerine Diyalog Çarkı sistemini getirmiştir. Oyun 2183 yılında geçmektedir, Oyuncu Commander (Kumandan) Shepard karakteri olarak oynamaktadır ve SSV Normandy isimli yıldız gemisinin kaptanıdır. Oyun oyuncuyu birçok şekilde şaşırtarak basit olarak başlayan bir hikayeyi güzel bir sonla bitirmeyi başarmıştır. EA Games’in açıklamalarına göre oyun en çok satanlar listesinde 5. konumdadır.

Mass Effect 2, 26 Ocak 2010 tarihinde XBox 360 ve PC platformuna, 18 Ocak 2011 tarihinde ise Playstation 3 için piyasaya çıkarılmıştır. Oyundan pek çok şey silinmiş ve sadeleştirilmiştir. Oyunun RPG tarafını seven fanlar tarafından bu düzenlemeler hoş karşılanmasa da zamanla alışılmıştır ve oyunun düzenlenen, silinen, sadeleştiren özellikleri oyunu RPG tabanına bağlayan özellikler olduğundan dolayı daha da aksiyona dönmüştür. Örn; Mako silinmiştir yani artık gezegenleri keşfe çıkamayacaksınız. Mass Effect 3’te, silahlardaki cooldown (soğuma) sistemi yerine FPS, TPS oyunlarından aşina olduğumuz şarjör (Thermal Clip) sistemi getirilmiştir. Medi-gel sistemi değiştirilip artık sağlık yenilememekte sadece ölmüş-bayılmış takım arkadaşlarını diriltmekte kullanılmaktadır ve Medi-gelleri gemide yenilenmiyor, savaş alanında toplanıyor. Oyunun savaş sisteminde çok fazla değişikliğe gidilip daha akıcı bir savaş deneyimi sunmaktadır. Kimi hayranlara göre bu düzenlemeler beğenilmese de, çoğu hayran tarafından görmezden gelinmekte veya beğenilmektedir. 2010 yılında en iyi video oyunu seçilmiştir ve aynı yıl içerisinde halk oylamasıyla en iyi rol oyunu ve yılın en iyi oyunu seçilerek Golden Joystick adlı ödüle layık görülmüştür.

Geldik altın yumurtlayan serinin 3. ve son oyununa. Bioware gene rahat durmamış ve oyunda birçok özelliği değiştirip, silip yenilerini koymuş. Oyun 2186 yılında geçmekte olup büyük tehdidin geldiğini ve dünyaya saldırıların başladığını göstererek başlamakta. Mass Effect 3, serinin diğer oyunlarına göre daha az RPG ve daha fazla aksiyona yönelmiştir. Hatta oyuna başlamadan önce oyunu nasıl bir şekilde oynayacağınızı seçmeniz gereken bir menü bile yapmışlar. “Seçimsiz, Seçimli ve FİLM modu”. Bana sorarsanız bir RPG oyununa yakışmayan bir özellik olmuş. RPG oyunu oynuyorsanız hikayeyi siz şekillendirirsiniz. Oyunun beğenmediğim değiştirilen taraflarından biri de bu olmuştur.

Şimdi de yenilenmiş Mass Effect 3 HUD sistemine bir bakalım. Artık mermi modlarının cooldown özelliği kaldırılmış ve HUD rengi Alliance renklerine geri dönmüştür. Shield-Barrier barlarının ise renkleri aynı olmamakla birlikte daha görsel bir hal almıştır. Shield-Barrier barımızın altında ise sağlık barı bulunmaktadır ve bu bar 5 parçaya ayrılmış şekilde herhangi birisi bittiğinde First Aid kullanılana kadar tekrar dolmamaktadır (Medi-gel özelliği Serinin 1. oyunundaki şekline geri dönmüştür sadece tek farklılığı var oda ölmüş-bayılmış takım arkadaşlarımızı diriltmektedir). Serinin 1. oyununda olan bomba sistemi geri dönmüştür fakat her sınıfta bomba bulunmamakta ve sınıfa göre farklı bomba türleri kullanılmaktadır.

“Whooooa grafiklere bak, ama bir dakika yerdeki de ney? Çamur mu yoksa?”

Mass Effect 3 İnceleme

Her oyunda değişikliğe gidilen düşmanların shield-barrier ve sağlık barları artık üstüste durmaktadır. Düşmanları öldürebilmek için ilk önce shield-barrier’i sonra var ise zırhını en sonunda ise canını düşürebiliyoruz. Mass Effect serisinin 2. oyunundan beri bu düzende olmasına rağmen sadece HUD’da bir değişikliğe gidilmiş olup oyuncunun sağlık barı şeklinde parçalanmaya gidilmiştir. Bu arada oyunun yapay zekası genel olarak iyi durumda, düşmanlar taktiksel olarak saldırıyorlar fakat bazıları yolunu şaşırıp sizin üzerinize gelebiliyor. Mass Effect 3 karakter detayı, düşman detayı ve müttefik detayı çok güzelken, yer kaplamaları çamur hatta daha kötü. Bu kadar beklenilen bir oyuna bunu yakıştıramadım desem yeridir.

Mass Effect 3 oyununun seslerine söylenecek kelime bulamıyorum gerçekten çok muhteşem, yerinde ve oyunun havasını yansıtacak türden seslendirmeler yapılmış. Örneğin; Dünyayı terk ederken giren müzik oyuncuyu depresif ve sinirli bir hale sokabilmeyi başarıyor ve gerçekten de Reaper’ların sonunu getirmek istiyorsunuz veya oyunun sonundaki müzik ise oyun sonu ne kadar kötü olursa olsun sanki seneler öncesinden başladığınız işi sonunda bitirmişsiniz ve başarmışsınız hissini veriyor. Düşman, müttefik veya oyunda konuştuğunuz karakterler serinin her oyununda olduğu gibi çok güzel bir şekilde seslendirilmişler. Silahlar, bombalar, yaratıklar ve yürüyüş sesleri dahi oyunda çok güzel bir etki bırakmaktadır.

Mass Effect 3 oynanışı ise ilk oyundan bu yana sürekli aksiyona doğru yönelmekte fakat bu oyuna da aksiyon yakışıyor. Ne yapmalıydık elimizde çok ileri teknoloji silahlar bir sen, bir ben mi sıkacaktık? Fakat ilk oyundaki cooldown (soğuma) sisteminin gitmemesi tarafındaydım oyuna değişik bir çekicilik katıyordu. Bazen buglarla kitlenmesi insanı çıldırtmıyor değildi. Serinin 2. oyunundaki yetenek azlığından sonra bu oyunda akılları başlarına gelmiş ki artık bütün sınıflarda daha fazla yetenek bulunuyor. Bazı yetenekler gerçekten oyuna göre çok güçlü olsa da (Örn. Vanguard sınıfında Charga+Nova yeteneklerinin birleşimi gibi) oyunu daha iyi ve daha ileri bir seviyeye taşımayı başarmış. Herkese iyi günler dilerim.

Oy Kullan
Çok İyi
0%
İyi
0%
Fena Değil
0%
Beğenmedim
0%
Yazar Hakkında
Kalof Tati
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website amelesi ve amatör Call of Duty oyuncusu...