İncelemeler
Hoşgeldiniz...
Sniper: Ghost Warrior 2 İnceleme
İnceleme

Sniper: Ghost Warrior 2 İnceleme

Yazar: 15 Nisan 2016

City Interactive’in XBox 360, PC ve Playstation 3 için geliştirdiği Sniper: Ghost Warrior 2 oyunun inceliyoruz. CI Games (City Interactive)’in 2010 yılında çıkardığı düşük bütçeli (budget) yapım Sniper: Ghost Warrior her ne kadar eksikleri olsa da fena bir “sniper” oyunu değildi açıkçası.

Karakterlerleri ve senaryosuyla ödül kazanabilecek bir yapım olmaktan çok uzaktı elbette ancak günün sonunda önemli olan sizi bir keskin nişancı gibi hissettirip hissettiremediğiydi. Ve Sniper: Ghost Warrior, Battlefield oyunlarında gördüğümüz “mermi düşüşü” fiziklerini rüzgar yönünün ve hızının merminin düşüş noktasını ve kalp atışının silahın titreme derecesini etkilemesi ile birleştirmesi sayesinde size çalıların içine gizlenen ve uzaktan avlanan sessiz bir avcı, bir keskin nişancı olduğunuzu fazlasıyla hissettirebilen bir yapımdı.

Tamam, oyun boyunca sürekli belli başlı emirler alıyor ve bu aldığınız emirler çerçevesine düz bir yolda ilerliyordunuz ancak kim bir keskin nişancı operasyonunun daha farklı olduğunu söyleyebilir ki? Bir süre sonra sıkabilen ancak küçük dozlarda alındığı sürece oldukça keyifli bir oyundu Sniper: Ghost Warrior. İyi ayarlanmış bir atışın ardından bir merminin namlunuzdan çıkarak 1000 metre ötedeki balkondan size bakan düşman keskin nişancının kafasına saplandığını izlemek fazlasıyla eğlenceliydi.

Eh, Medal of Honor: Warfighter gibi 60 dolara satılan ve sonuna kadar cilalanan yapımların bize bundan çok daha büyük bir eğlence ve inanılmaz derecede farklı bir deneyim sunmadığı düşünülürse 30 dolarlık Sniper: Ghost Warrior’ın fiyatına göre oldukça tatmin edici bir yapım olduğunu söylemek yanlış olmaz bana kalırsa.

Aynı zamanda keskin nişancılık sevenlerin vaktini alan ve kendine büyük bir hayran kitlesi edinen çokluoyuncu modunun da pakete dahil olduğunu göz önüne alırsanız Sniper: Ghost Warrior’ın verilen parayı bir çok AAA oyundan daha fazla hak ettiğini söyleyebiliriz.

Şimdi, yukarıda bahsettiğim hoş keskin nişancı mekaniklerine sahip oyunu alın, gereksiz aksiyon kısımlarını çıkarın, inanılmaz derecede sıradan hikayeyi ihanet, intikam ve savaş suçları içeren ve hiç de fena olmayan bir senaryo ile değiştirin ve oyunun bir kısmının 1993 yılında Bosna soykırımı sırasında Saraybosna’da geçtiğini ve o dönem bölgede işlenen savaş suçlarını cesurca gösterdiğini düşünün. Sniper: Ghost Warrior 2 işte tam olarak bu, oyunun her bir köşesini kaplayan hatalar dışında yukarıda tarif ettiğim oyundan ne eksiği var ne de fazlası.

Sniper: Ghost Warrior 2 ilk oyundaki tüm keskin nişancı mekaniklerini alıyor ve olduğu gibi kullanıyor. Bu kısımda bir sorun yok, aynı zamanda rüzgara göre mermi hesaplamayla aranız pek iyi değilse yine ilk oyundaki gibi oyunu orta ve kolay zorluk seviyelerinde bir süre aynı noktada bekleyince dürbünün üzerinde belirerek kurşunun tam olarak nereye düşeceğini gösteren kırmızı bir yuvarlakla oynayabiliyorsunuz.

Bu mekanikler zaten Sniper: Ghost Warrior da da iyi çalışıyordu, bu oyunda da gayet iyi çalışıyor, mekanik anlamında yine bir keskin nişancı olduğunuz hissini tıpkı önceki oyun gibi fazlasıyla verebilen bir yapım Sniper: Ghost Warrior 2 (bu arada, Sniper: Ghost Warrior 2 pek gerçeki bir oyun değil ancak olabildiğince gerçeğe yakın bir keskin nişancı deneyimi istiyorsanız oyunu en zor modda oynamanızı tavsiye ederim zira size kurşunun düşeceği noktayı gösteren kırmızı yuvarlağın hiç bir zaman dürbünün üzerinde çıkmamasının yanında “vurulacak adamların işaretlenmesi” gibi bir çok oyun içi yardım gidiyor ve düşmanlar sizi düşük zorluk seviyelerine göre çok daha hızlı bir biçimde görüyorlar).

Sniper: Ghost Warrior 2′nin bir sorunu varsa o da oyunun neredeyse hiç cilalanmamış olması. Siz önlerine geçtiğiniz için dost karakterlerin oldukları yerde takılıp kalması ve bir daha hareket etmemeleri, sağdan solda beliren ve zaman zaman kısa süreliğine tüm ekranı kaplayan atmosfer yok edici görsel bozukluklar, oyun içi bir ara sahne için eğildikten sonra bir daha ayağa kalkamamak ve oyunu tekrar yükleseniz bile bölümü baştan başlatmadan bu durumun hiç bir şekilde düzelmemesi gibi hatalar oyun süresince karşınıza çıkacak hata türlerinden sadece bir kaçı.

Tamam, Sniper: Ghost Warrior özellikle çıkışı itibariyle hatalardan arınmış, sonuna kadar cilalanmış bir yapım değildi ama en azından oyunda bu derece hata yoktu. Sanırım yapımcı City Interactive açık bir biçimde cilalanmaya ihtiyacı olan oyunu çıkış tarihinden sonraya ertelemek istememiş ve ortaya bu fazlasıyla hata dolu yapım çıkmış.

Bu hatalar muhtemelen gelen yamalarla düzeltilecek ama biz bir oyunu aldıktan sonra hataların düzeltilmesl için yama beklemek zorunda mıyız yahu? Hayır, bir oyunun çıkış günü itibariyle bu hale olmaması gerekiyor ve oyunların her platformda bu kadar çabuk ve otomatik bir biçimde yamalanabilmesi yapımcıları bu konuda rahat davranmaya itiyor. Ancak bu durumun cidden fazlasıyla can sıkıcı bir “yapımcı geleneği” olmaya başladığını söylemeden de edemeyeceğim.

Oyunu oynayabildiğiniz zamanlarda tıpkı ilk oyun gibi küçük dozlarda oldukça güzel vakit geçirten eğlenceli bir yapım olduğunu söyleyebilirim.

Sniper: Ghost Warrior 2 Oynanış:

Evet, yine size söylenenleri yapan, “spotter”nız (gösterici) tarafından gösterilen (eğer en üst zorluk seviyesinde oynuyorsanız ‘söylenen’) veya uydudan belirlenen hedefleri vuran bir keskin nişancısınız. Fakat modern zamanda geçen bir keskin nişancı oyununun daha farklı bir şey sunmasını da beklemezdim açıkçası. Ancak oyunun hakkını yemeyelim; eğer size söylenenden daha iyi bir planınız varsa durumu improvize ederek kendi planınızı uygulayabiliyor ve düşmanları istediğiniz sırada öldürebiliyorsunuz.

Veya görevde yalnız olduğunuz/durumun bir sebepten öyle gerektirdiği zamanlarda bir bölgedeki düşmanları kendi planınız dahilinde alarm çaldırmadan temizlemeniz gerekiyor (düşmanların yüzleri birbirlerine dönük değilken teker teker avlamanız gerekiyor ve birisi yere düştüğünde yüzleri ona dönük değilse çok yakınlarında olsalar bile diğerleri farketmiyorlar veya susturuculu tüfeğin sesini farketmiyorlar, evet, pek gerçekçi değil oyunun bu kısmı). Bu “kendi planınızı” belirlediğiniz ve size gösterilen hedefleri vurduğunuz kısımların iyi bir şekilde harmanlandığını ve ortaya hoş bir oyun yapısı çıktığını söyleyebilirim.

Sniper: Ghost Warrior 2 Görevler:

Oyunun tek kişilik kısmı toplamda üç “act”e ayrılmış ve bu üç kısımlardan ilki ikisi üç küçük alt kısma, sonuncusu ise dört küçük alt kısma ayrılıyor. Filipinler’de geçen ilk kısım (ACT I) ilk oyunun tamamının geçtiği mekanları oldukça andıran bölgelerde geçiyor ve açık konuşmak gerekirse oyunun en sıkıcı ve “olmasa da olurmuş” kısmını oluşturuyor. Tibet’te geçen üçüncü kısım (ACT III) ise heykeller ve genel mimari itibariyle oldukça hoş bir bölüm tasarımına sahip ancak oyunun oyuncu üzerinde en büyük etkiyi yaratan ikinci kısmın yanında bu iki kısmın esamesi okunmuyor açıkçası.

Sniper: Ghost Warrior oyununun ikinci kısmı (ACT II) 1993 yılında Bosna Hersek savaşı ve Bosna soykırımı sırasında Bosna’da geçiyor ve tahmin edebileceğiniz üzere bu bölüm sırasınca soykırımcı bir komutanla birlikte bir çok Sırp askerini çeşitli bölgelerinden vurarak öldürüyorsunuz. Tüm bu olayın en güzel yanı ise City Interactive’in “oyunun bir kısmı Bosna’da geçiyor.

Ancak biz yine de suya sabuna dokunmayalım” gibisinden bir tavır takınmamış olması ve oyunun savaş suçlarını belgelediğiniz, soykırımı tüm dehşetiyle gözler önüne seren bir sahne ve tüm ‘Bosna’ kısmı boyunca geçtiğiniz bütün bölgelerde köşe başlarında sırtından, kafasından, gövdesinden kurşunlanarak infaz edilmiş bir çok sivil barındırması.

Sniper: Ghost Warrior 2 Senaryo:

Yıkık dökük binalar, sokaklarda kurşunlanmış siviller ve hayatta olan sivillere zulm eden Sırp ordusu… Kendizi gerçekten Bosna-Hersek savaşının ortasında gibi hissediyorsunuz ve önemli olan da bu açıkçası. Hele bir de oyunda bir bölgede yerin altından geçerken yukarıya baktığınızda sırtından kurşunlanıp içinde yaşam olmayan, donuk gözleriyle size bakan bir Boşnak görüyorsunuz ki…

Benim bir oyunda yaşadığım en kan donduran, iç burkan anlardan birisiydi doğruyu söylemek gerekirse. Milyon dolarlık bütçeleri ile “suya sabuna dokunmamaya” and içmiş oyun yapımcı ve dağıtımcılarının yanında City Interactive’in en azından yaşanmış bir savaşı ve soykırımı evinize kadar getirmeye ve o atmosferi solumanızı sağlamaya çalışması fazlasıyla takdire şayan gerçekten. Bu sektörde daha fazla “suya sabuna dokunmayalım”cı olmayan firmaya ve bu tür cesur konular işleyen yapımlara ihtiyaç var.

Sniper Ghost Warrior 2 İnceleme

Sniper: Ghost Warrior 2 Grafikler:

Oyun her ne kadar bir video oyununda teknik anlamda şu ana kadar ki en iyi görselleri sunan Crysis 3′ün kullandığı CryEngine 3 ile yapılmış olsa da grafiklerin pek etkileyici olduğunu söyleyemeyeceğim açıkçası. Animasyonlar kötü, her tarafta inanılmaz derecede düz ve kalitesiz kaplamalar var

Oyunda “tüm detayların çizildiği mesafe” bir keskin nişancı oyununun olması gerektiği kadar fazla değil ve kendiniz ayarlayamıyorsunuz, gölgeler en yüksek ayarlarda bile orta kalitede, yapraklar çok yavaş hareket ediyor ve oyun her ne kadar Techland’in Chrome Engine 4′ünü kullanan ilk oyundan gözle görülür oranda daha iyi görünse de arada dağlar kadar fark olduğu söylenemez. Aynı zamanda Field of View ayarlanabilir değil ve tüm oyunu ekranınızda devasa bir silahla küçücük bir kutunun içinde sağınızda solunuzda ne olduğunu görmeden oynuyorsunuz.

FoV’u az daha kıssalar oyun balık akvaryumu efektine sahip olacakmış zaten, o derece düşük ne yazık ki. Şu Field of View slider’ı tüm PC oyunlarında zorunlu olmalı bana kalırsa. Kısacası fazlasıyla bir konsol oyunu Sniper: Ghost Warrior 2, oyunun PC versiyonunun üzerinde uğraşıldığını söylemek biraz zor. Ancak oyunun 30 dolara satılan düşük bütçeli bir “budget” yapım olduğunu düşünürsek oyunun görsel anlamda muhteşem olmaması pek şaşırtıcı bir durum değil.

Şunu da ayrıca belirteyim ki oyunun ara sahneleri video şeklinde ve bu videoların çözünürlüğü berbat. Ara sahneler zaten rahatlıkla oyun içi motorla yaratılabilecek olabildiğince basit şeyler içeriyor, bir de bu “gereksiz” ara sahneleri konsollara sığdırmak için iyice sıkıştırmışlar, ortaya kusmuk gibi videolar çıkmış. Hani gerçekten kötü, Sniper Ghost Warrior 2 gibi 30 dolarlık “budget” bir yapımda bile kabul edilebilecek bir çözünürlükte değil oyunun ara videoları.

Sniper: Ghost Warrior 2 Sesler:

Bu arada oyunun birkaç işitstel problemi olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Sık sık çalması gereken sesler çalmıyor, yarıda kesiliyor veya kesik kesik çalıyor. Partnerim silahını dibimde ateşlediği zaman bile bırakın o yönden bir ses gelmesini, herhangi bir susturuculu silah sesi duyduğumu hatırlamıyorum. Bu alanda da ciddi problemleri var oyunun, zaten diyorum ya, cila anlamında fazlasıyla eksik, tam anlamıyla hazır hale getirilmeden piyasaya çıkmış bir oyun Sniper: Ghost Warrior 2.

Sniper: Ghost Warrior 2 Multiplayer:

Oyunun çokluoyuncu kısmı ise iki ayrı haritada toplam 12 kişiye kadar dürbünlü tüfeklerle birbirini vurmak üzerine kurulu ve bu modla geçireceğiniz vakit oyunlarda dürbünlü tüfek kullanmayı sevmenizle doğru orantılı aslında. Her ne kadar oyuncu ve harita sayısı oldukça az olsa da ilk oyunun çoklu oyuncumodunu hala oynayanlar olduğu düşünülünce bu oyunun çokluoyuncu modunun da kendine ait bir kitlesi olacağını görmek zor değil. Karşılıklı yıkık dökük iki bina ve devasa boşluklardan oluşan devasa Bosna haritasının da bunda payı var elbette.

Her ne kadar eksikleri ve hataları olsa da günün sonunda 30 dolarlık fiyatını da göz önüne aldığınızda 2-3 saatlik küçük dozlarda oynadığınız sürece fazlasıyla zevkli ve harcanan paranın hakkını veren bir yapım Sniper: Ghost Warrior 2.

Bana kalırsa yalnızca 1992-1995 yılları arasında savaş dönemi Bosna’sında işlenen savaş suçlarını ve soykırımı gözler önüne serme cesaretini göstererek “suya sabuna dokunmasıyla” bile fazlasıyla takdiri ve en azından fiyatı düşünce bir kere de olsa deneyimlenmeyi hak ediyor. Tek dileğim oynanışı sekteye uğratan ve atmosferi mahveden hataların o zamana kadar çeşitli yamalarla düzeltilmiş olması.

Künyesi
Yayımcı

City Interactive Games

Yapımcı

City Interactive Games

Çıkış Tarihi

12 Mart 2013

Platformlar

PC, PS3, XBox 360

Oyun Türü

Keskin Nişancı

ESRB Rating

MATURE 17+

Sistem Gereksinimleri

Sniper: Ghost Warrior 2 Minimum Sistem Gereksinimleri:

İşletim Sistemi: Windows XP veya üzeri işletim sistemi.

İşlemci: Intel Core 2 Duo E4400 2.0 Ghz. veya eşdeğer AMD işlemci,

RAM: 2 Gb. ram miktarı,

Ekran Kartı: NVidia GeForce 8800 GT veya AMD Radeon HD 6750 ekran kartı,

Harddisk: 9 Gb. boş alan.

Puanlamalar
Editörün Puanı
Okur Puanları
Siz de Puanlayın
Genel Değerlendirme
9.0
9.0
Editörün Puanı
Okur Puanları
Oyladınız
Oy Kullan
Çok İyi
0%
İyi
100%
Fena Değil
0%
Beğenmedim
0%
Yazar Hakkında
Kalof Tati
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website amelesi ve amatör Call of Duty oyuncusu...