İncelemeler
Hoşgeldiniz...
Titanfall PC ve XBox One İncelemesi

E3 oyun fuarında gözler yeni nesil konsolların üzerindeydi. PlayStation 4 ve Xbox One, E3′ten kısa bir süre önce duyurulmuş fakat ana yemeği E3′e bırakmışlardı. Nitekim etkinlik sonrasında XBox One ve PlayStation 4 tartışılır hale geldi ancak yeni nesli sıyırıp geçen ve en çok konuşulan konu bir oyun oldu. Titanfall, E3 2013′ün en iyi oyunu seçilirken bir anda en çok beklenen oyunlar listesinde başı çekmeye başladı. Hem de PlayStation kısmını pas geçip sadece Xbox ve PC tarafına çıkmasına rağmen.

Titanfall “iyi mi yoksa balon mu çıkacak?” tartışmaları uzu süre yapıldı, ancak beta dönemi geldiğinde soru cümlesi yerini kesinlik içeren cümleye bıraktı. 2 milyonu aşkın oyuncunun katıldığı beta aşamasında oyun bazı özelliklerinden yoksun olmasına rağmen oyuncuların ağzına bir parmak bal çaldı diyebiliriz. Hatta birçok otorite ve oyuncu tarafından “aşırı bağımlılık yapıyor” şeklinde uyarılara da sebep oldu. Nihayet gün geldi çattı, 11 Mart’ta Amerika’da, 13 Mart’ta ise Avrupa’da PC ve Xbox One için satışa çıktı. Ülkemizde Titanfall’u PC için almak mümkün, fakat Xbox One’ı kutulu olarak almak imkansız, ancak dijital servislerden indirilebiliyor.

Oyuna geçmeden önce kısaca yapım ekibinden de bahsetmek istiyorum. Aslında her şey, Electronic Arts çatısı altında çıkan Medal of Honor: Allied Assault ile başladı. Medal of Honor serisinin tartışmasız en iyi oyunu olan Allied Assault, aynı zamanda Normandiya çıkarmasını tıpkı Er Ryan filmindeki gibi işleyerek oyun tarihindeki en iyi sahnelerden birine imza atmıştır. Bu oyunun arkasındaki ikili olan Vince Zampella ve Jason West, EA’den ayrılarak kendi firmaları olan Infinity Ward’u kurdular. Burada da Call of Duty ve Call of Duty 2 gibi muhteşem bir seriye imza atıp yayıncı olarak anlaştıkları Activision’ın cebini doldurdular. Tabii Activision sıcak parayı görünce seriyi her sene çıkarmaya karar verdi ve Treyarch firması ile anlaştı. Bu durumda bir sene Infinity Ward, bir sene Treyarch firması CoD oyunları yapmaya başladı. CoD ve CoD 2′den sonra sıradanlaşan serinin kaderini değiştiren yine bu iki kişi oldu. Modern Warfare ile hem singleplayer hem de multiplayer tarafında devrim yaptılar diyebiliriz. Özellikle İkinci Dünya Savaşı temasından çıkıp modern savaşlara odaklanmaları birçok oyuncuya tazelik kattı.

Modern Warfare, multiplayer alanında inanılmazı başardıktan sonra Modern Warfare 2 ile bu başarı iyice pekiştirildi. Ne var ki Vince Zampella ve Jason West, Activision’ın hırsı yüzünden kovuldular. Evet yanlış duymadınız ikili istifa etmedi, seriyi yaratan ve şahlandıran ikili anlaşmazlıklar yüzünden kovuldular. Davalar, EA’in eski çalışanlarına destek çıkıp davalarda yardım etmesi derken sadece 1 ay sonrasında Respawn Entertainment isimli yeni şirketlerini kurdular. Şirketi de EA’in Partner Programı çerçevesinde bütçe desteği ile kurduklarını belirtelim. Temmuz ayında Infinity Ward’un 46 çalışanından 38′i istifa etti ve aynı gün LinkedIn profillerini Respawn olarak değiştirdiler. Tabii EA bu istifalardan yararlanarak bazılarını ekibine katarak Battlefield projesine yönlendirdi. Nitekim Battlefield 3′ün arkasında Call of Duty’nin yazarlarının olduğunu duymuşsunuzdur ki nasıl yetenekli insanlarsa bu seriyi bile bir anda CoD’un en güçlü rakibi yaptılar.

Buraya kadar olan kısmı biraz uzun tutarak anlatmamın sebebi, bu hikayenin Türkçe kaynaklarda pek bulunmuyor oluşuydu. Eski Infinity Ward çalışanı ya da Call of Duty’nin beyni Titanfall’u yaptı diye geçiyordu. En azından hikayeyi de öğrendiğimize göre artık Titanfall’a geçiş yapabiliriz.

Öncelikle şunu belirtmem gerekiyor; yazarlarını Battlefield tarafına kaptırdığından mı yoksa Modern Warfare’in online tarafının daha çok tuttuğunu gördüklerinden midir bilemiyorum ancak Titanfall’da singleplayer modu yok. Hatta senaryosu bile yok diyebiliriz. Campaign adı altında yine online oyun modu bulunuyor ki gerçekten hiçbir şey anlatmayan bir hikayeye sahip. Üstekiler ya da savaş alanındaki komutanların yüzleri ve sesleriyle savaş esnasında bilgiler yalandan verilmeye çalışılıyor. Emin olun, benzer bir hikayeyi herkes masa başında çok rahat yazabilir. Bunu sadece oyunu kötülemek için söylemiyorum, çünkü zaten bizim hikaye modumuz yok dolayısıyla bu konuda bir iddiamız da yok diyorlar. Ekibin hikaye olarak yaptıkları en önemli konu, masa başında oyun düşünülürken atmosferi, konsepti bulmak olmuş. Titan’ları nasıl hikayeye sokarız, gelecekte nasıl bir savaş olabilir gibi. Bütün bu konsepti de tamamı online olarak başka oyuncularla oynanan bir oyunun içine yedirmişler.

Titanfall’da 2 taraf var; Militia ve IMC adında. Birisi büyük şirketleri, öteki ise koloni halinde yaşayan ve şirketlere tepkili olan insanları. İki tarafın da kendince haklı sebepleri var. Bu sebeple de durmak bilmeden savaşıyorlar. Savaşların yönünü değiştiren ise Harmond isimli bir şirket. Titan üreticisi olan bu şirket, iki tarafa da ürünleri istedikleri silahları donatarak satıyor. Biz de savaş esnasında Titan’ları yöneterek savaşın kaderini değiştiriyoruz. Titanfall isminin de Titan’ı çağırmak ve havadan gelmesinden kaynaklandığını belirtelim.

Titanfall, Campaign ve Classic olarak iki ana bölüme ayrılmış. Campaign modunda 9 harita var ve Attrition ile Hard Point Domination olmak üzere bu 9 haritayı ard arda oynuyoruz. Oyun otomatik olarak Campaign’i açtığımızda bize taraf atıyor. IMC olarak ya da Militia olarak Campaign’e başlamak oyuna kalmış. Hangi tarafı bize atarsa 9 bölüm, daha doğrusu 9 harita boyunca o taraf olarak oynuyoruz. Kazanmak ya da kaybetmek bir şey değiştirmiyor, bölümler siz bir kenarda otursanız ve 100 kere aynı haritada ölseniz bile devam ediyor ve değişiyor. 9 harita sonunda hikayeyi bir de öteki taraftan dinleyin diyerek diğer tarafa atıyor, bir kez daha aynı haritalarda öteki taraf olarak oynuyoruz. Toplamda 2 tarafla 18 bölümü geçtikten sonra istediğiniz bölümü ve tarafı seçme özelliği geliyor. Bunun sebebi de Campaign modunda IMC ve Militia olarak her haritayı kazanarak bitirmek şeklinde bir Achievement olması.

Gelelim Titanfall Classic moduna, yani adından da anlaşılabileceği gibi klasik multiplayer modlarına. Bu menünün altında 5 farklı oyun modu bulunuyor; Attrition, Capture the Flag, Pilot Hunter, Hardpoint Domination, Last Titan Standing. Hepsini kısaca açıklamak gerekirse:

Titanfall Attrition: İki tarafın her yol mübah diyerek birbiriyle çarpıştığı, bana göre en eğlenceli mod. Pilotlar ve onların çağırdığı Titan’ların yanı sıra yapay zekanın yönettiği asker Grunt’lar ve robot olan Spectre’ler de bulunuyor. Yapay zekayı öldürmek hem kolay hem de her ölüm bir puanla Attrition puanı kazanmanızı sağlıyor.

Titanfall Capture the Flag: Call of Duty ve birçok multiplayer oyunundan bildiğimiz klasikleşmiş bayrak ele geçirme modu.

Titanfall Pilot Hunter: Adından da anlaşılabileceği gibi Titan değil pilot avladığımız bir oyun. Pilot demek, diğer oyuncular demek. Siz de oyunda bir pilotsunuz, dolayısıyla potansiyel av sebebisiniz.

Titanfall Hardpoint Domination: A, B ve C harflerine ayrılmış haritanın bölgelerini ele geçirme ve savunma bölümü. Burada öldürdüğünüz adam için sadece XP alabilirsiniz. Bölüm MVP’si ya da bölümü kazanmak için harflerin bulunduğu bölgeleri ele geçirmek, geçirdikten sonra da bu harflerin alanında defans yaparak öldürmek gerekiyor. Harf dışındaki öldürmeler bir işe yaramıyor.

Titanfall Last Titan Standing: Farklı ancak kısa bir mod. Titan olarak başlıyor ve son Titan kalana kadar savaşıyoruz. Dolayısıyla son Titan kimin tarafında kaldıysa o takım kazanıyor. Bana kısa olduğu ve sonrasında bekleme süresi uzun olduğu için eğlenceli gelmedi, ancak achievement için kısa sürede kasılabilecek bir mod.

Titanfall, online oynayanların ya da başlamamış olanların mutlaka oynaması gereken bir oyun. FPS türüne getirdiği yenilik ve lezzet çok başarılı. Reklamlarında da dediği gibi; hayat Titan’la çok daha güzel.

Titanfall oyununun tüm modları bu şekilde. Toplamda 15 harita bulunuyor. Haritalar arasında oylarak seçme gibi bir şans da yok. Tamamiyle oyunun sırasıyla atadığı haritalarda tek tek savaşıyoruz. Fakat haritaların çok çeşitli olduğunu söylemem gerek. Bazılarında Marvin denilen Spectre’ler haritada çalışıyor, bazılarında ise dinozorlar ölüleri topluyor. Aslında haritalara aynı bir bölüm açmak gerek. Çünkü bu oyundaki haritalar, diğer hiçbir oyun haritasına benzemiyor. Haritanın neredeyse tamamını bu oyunda kullanıyoruz. Her camdan kırarak çıkabiliyor, en uzak noktalara zıplayabiliyor, duvarlarda yürüyebiliyor, alakasız yerlere çıkıp siper alabiliyor (her sipar almanın açık hedef konumuna gelmek olduğunu da belirteyim), yüksek yere zıplarken ara zıplama desteği için sokak lambasından destek alabiliyoruz. Haritada geçilmeyecek yer yok diyebiliriz. Oyun için haritalar iki kısıma ayrılıyor; Pilotların ulaşabildiği, Titanların ulaşabildiği şeklinde. Aslında Titanların ulaşabildiğinin farklı olduğunu söylemem gerek. Zira pilotlar her yere ulaşabiliyorlar. Yapay zekanın da bu konuda başarılı olduğunu, alakasız yerlerde karşınıza çıkabileceğini de söyleyeyim.

Haritanın her yerine ulaşmaktan ve siper almanın tehlikeli olduğundan bahsettim ya, işte Titanfall’u farklı kılan nokta da burada başlıyor. Pilotlarn (yani oyuncuların) jump kit adında jetpack benzeri bir sırt cihazı bulunuyor. Bu sayede yüksek atlama, çift zıplama (double jump), duvarda yürüme, durma gibi imkanlara sahip oluyor. Bu da pilot vurmayı zor hale getiriyor, aynı zamanda oyuna hızlı bir akış katıyor. Yavaş yavaş yürürseniz ölürsünüz, bir yere çöküp geleni öldüreyim derseniz öldürürsünüz, meydanlarda gezip adam ararsanız eğer pilotlar öldürmezse bile Titan’ın altında kalır ezilirsiniz, Titan’a sadece Rodeo yapayım derseniz ölmenin birçok yolu var. Yani kısacası eğer hareket etmeseniz, haritanın en açık hedefi haline gelirsiniz. Sırtınızdaki zıplama aletini her an kullanmak gerekiyor. Biraz paranoyak davranmanız gerekiyor diyebilirim, boş olduğunu anlasanız bile durduğunuz ya da zıplamayı kestiğiniz her an ölebilirsiniz. Oyun hızlı aktığı için burası rahat dediğiniz bir yerden anında düşman zıplayabiliyor.

Titanfall PC ve XBox One İnceleme

Gelelim oyunun tuzu biberi olan Titan’lara. Harmond firmasınında yaptığı Titan’lar demiştim ya, işte toplamda 3 farklı Titan sınıfı bulunuyor; Atlas, Stryder ve Ogre. Bu üç sınıfın da farklı özellikleri bulunuyor yavaş, güçlü, hızlı gibi. Custom Loadout ile Titan sınıfını, silahını, ikincil silahını ve özelliğini seçebilirsiniz (rodeocuyu dumanla öldürmek, nükleer patlama, roket salvosu gibi). Oyuna başladığınızda Titan’a kavuşmanız için belli bir süre gerekiyor. Bu süre dolduğunda (hem ekranın sağ altında bir sayaç var, hem de oyun içinde sürekli telsizden söyleniyor) Titan’a binmenin iki yolu var. Birincisi oyun içinde Pilot olarak dolaşırken istediğimiz yeri işaretleyerek (açık alan olması lazım) Titan’ımızı düşürebiliyor ve savaş alanında binerek devam edebiliyor oluşumuz. İkincisi ise ölmeyi bekleyip yeniden doğarken Titan ile haritaya gelmemiz. Oyun içinde Titan’ı rakibin üzerine düşürüp öldürmek özelliğinin olduğunu da belirteyim. Hatta bir Titan’ın üzerine denk getirebilirseniz rakip Titan’ı öldürebilirsiniz.

Titanlar çok güçlü dedik. Yerde dolaşan pilotlara ve yapay zekaya karşı gerçekten çok güçlü. Eğer pilotken Titan görürseniz ve ola ki görüş açısındaysanız son duanızı edin derim. Titan ile yapay zeka ve pilotları Titan silahıyla kolayca avlayabiliyor, ya da üstlerinden geçip ezerek öldürebiliyoruz. Fakat Titan ile diğer Titan savaşmaya başladığında işler tamamiyle değişiyor, taktik konuşuyor diyebilirim. Rakibiniz iki Titan’sa işler çok daha zor. Ancak tek Titan’da kalkan, ikinci silah kullanımı, kalkan ile rakibin silahını geri püskürtme, Titanların yumruk yumruğa kavgası gibi konular devreye giriyor ki burada gerçekten iyi bir taktik yapmanız lazım. Bir Titan’ın canı bittiği zaman kırmızı bir bar çıkıyor, bu bar dolduğunda Titan patlıyor. Dolana kadar rakibin halen ateş etme ihtimalinin bulunduğunu da belirteyim. Bir de Titan’ının özelliğinde nükleer patlama varsa, kendini imha ederken sizi de öldürebilir.

Pilot vs Titan kısmına gelecek olursak burada da denge oturtulduğunu söylemek gerek. Bir Titan, pilotu kolayca öldürebilir evet. Ama aynı şekilde Pilot da taktiksel olarak iyi zamanlarsa Titan’ı kolayca öldürebilir. Rodeo denilen piltoların Titan’ların üstüne çıkması dediğimiz bir durum var. Hem kendi takımınızın Titan’ına çıkıp kolayca seyahat edebiliyor, hem de rakip Titan’a çıkıp üstteki kapağını açarak beynini öldürebiliyorsunuz. Eğer size karşı bir şey yapmazlarsa 15-20 saniyede ateş ederek Titan’ı patlatabilirsiniz. Eğer üstüne çıktığınız bir Titan, takım arkadaşlarınızla savaşıyorsa işiniz kolay demektir. Ancak boştaysa siz Titan’ın üstünde öldürmeye çalışırken pilot aşağı inip sizi vurabiliyor. Tabi bu durumda pilot indiğinde sizin de inmeniz, pilotu vurmanız sonrasında Titan’a tekrar çıkıp patlatmanız gerekiyor. Eğer rakip Titan’ın elektrikli sis özelliği varsa sizin görüş açınızı kapatıp elektrikle öldürebiliyor.

Auto Titan özelliğinden de kısava bahsedeyim. Titan’ı çağırdınız ancak yetişemeden öldünüz ya da binmediniz. Herhangi bir durumda Titan’ın için olmadığınız zamanlarda Titan boş boş beklemiyor. İki modu bulunuyor; Follow (takip) ve Guard (koruma) modu. Siz haritada gezerken follow emri verirseniz Titan haritada sizi buluyor ve yanınızda gezerek gördüğü düşmanlara ateş ediyor. Ya da Titan’ı istediğiniz bir noktada bırakıp Guard moduna alırsanız o bölgeyi korumaya başlıyor. İki mod için de Challenge olduğunu söyleyeyim. Bu arada Titan ile bir pilotu yumruklayarak öldürmek ya da öteki Titan’ın içinden pilotu söküp yere atmak gerçekten çok zevkli.

Titanfall Challenge demişken bu sistemden de kısaca bahsedeyim. Oyunda Level atlamak için Challenge’lar hayati önem taşıyor. Zira kattıkları Challenge XP’leri ile hızla Level atlayabiliyoruz. Her Challenge’ın 5 seviyesi bulunuyor, her üst seviye yapması daha zor olsa da çok daha fazla XP kazandırıyor. Seviyeler 500, 1000, 2500, 5000 ve 10000 XP olarak değişiyor. Challenge kısmına bakarak hangilerinde ne kadar ilerlediğinizi, oyunda hangsine ağırlık vermeniz gerektiğini görebilirsiniz. Her sllahın, her hareketin Challenge’ı bulunduğu için bunları bitirene kadar her şeyi yapmanız, her silahı kullanmanız gerekebilir. Level kısmı ise Generation’lardan oluşuyor. 50 Level’a gelindiğinde Generation atlanıyor. Oyun başında Gen 1 sayılıyor ki bunun bir badge/rozeti bulunmuyor. Toplamda Gen 10′a kadar olduğunu da belirteyim. Gen 10 zor olsa da imkansız değil. Hatta oyun satışa çıktıktan sonra her şeyini koyup 4 günde Gen 10 olan bile var. 35′e kadar kolay Level atlanıyor, sonrasında ise Challenge’ların kolay olanları azaldığı için spesifik hareketlere, silahlara odaklanmanız gerekiyor. Gen atladıktan sonra da çarpan sayısı arttığı için nispeten aynı sistem devam ediyor.

Oyundan bolca bahsettim ancak Titanfall silahlarına hiç değinmedim. Hem pilot hem de Titan için çok fazla silah bulunmuyor. Pompalı, taramalı, sniper, tabanca gibi klasik silah türleri var. Bu silahların susturucu, ekstra kapasite gibi özelliklerini açmak için Challenge’ları tamamlamak gerekiyor; Shotgun ile 50 pilot öldür gibi. Ancak özellikle bir silahtan bahsetmek istiyorum. Smart Pistol adındaki tabanca, benim en çok kullandığım birinci silah oldu. Aslında bildiğiniz tabanca ve öldürme gücü çok yüksek değil. Bir pilot karşınıza çıktığında defalarca ateş etmeniz lazım ölmesi için ki eğer onda taramalı varsa çoktan ölürsünüz. Fakat Smart Pistol’ın özelliği otomatik nişan alma ve mermiyi oto nişana yollaması. Kamerayı ayarlamaktan bahsetmiyorum, mermileri ekranın sağına ya da soluna gönderebiliyor. 4 kişiye kadar da tekli nişan alabiliyor. Grunt denilen yapay zeka insanları tek atışta headshot ile öldürüyor. Eğer karşınıza 4 tane Grunt gelirse sadece bu 4 adama bakmanız yetiyor. 2-3 saniye içinde dördünü de hedefliyor, tetiğe bastığınızda 4′ü birden ölüyor. Fakat Spectre’ler robot oldukları için üç tarafına nişan alınması gerekiyor. Spectre’ler hareketsiz oldukları için üç noktaya da hızlı hedefleniyor.

Pilotlarda ise iş değişiyor. Bir pilotu öldürmek için üç noktasına nişan almak gerekiyor ki pilotun zırhından ve hareketli olmasından dolayı hedefe kitlenmek çok uzun sürüyor. Ya pilot karşınızda boş boş duruyor olacak ki kolay kitlensin, ya da tam arkasından onunla birlikte koşuyor olacaksınız ki aynı hizada olduğunuz için yine kolay kitlensin. Yoksa imkansız oluyor, manuel aim ile ateş etmeniz gerekiyor. Yine de hem yapay zeka ile puan toplamak hem de haritada hareketli gezdiğinizde pilotların arkasına geçebildiğinizden dolayı Smart Pistol’u çok sevdim.

Titan silahlarında da çok seçenek yok. Level atladıkça bazı silahlar açılıyor. Chaingun ve Quad Rocket’in favorilerim olduğunu söyeyeyim. Şu an Quad Rocket ile challenge kastığım için onu daha çok kullanıyorum Quad Rocket, dörtlü roketi daire hizasında yolluyor. Böylece yere ateş ettiğimde pilotu öldürmek için daha fazla metrekareye denk geliyor ki tek atışta öldürüyor. Chaingun güçlü bir taramalı olsa da pilota denk getirmek ve birkaç mermi ile ateş etmek gerekiyor. Tabii Chaingun’ın şarjör kapasitesinin yüksek, Quad’ın ise 4 el ateş edebildiğini sonra uzun şarjör değiştirme süresinin olduğunu söyleyeyim. yani aslına bakarsanız istisnasız her silahın bir dengesi var. Çok güçlüyse uzun değiştirme süresi, daha az güçlüyle daha çok kapasite gibi.

Epey uzun bir yazı oldu ancak Burn Card’lardan bahsetmeden geçmek olmaz. Yakılabilir kart diye Türkçe’ye çevirebileceğimiz bu kartlar ile oyun içinde farklı özellikler kazanabiliyoruz. Ana silahımızı farklı silahla değiştirme, daha çok bomba, çekirdek süresini kısaltma, daha fazla xp kazanma, diğer Spectre’leri kendine çekme, daha uzun görünmezlik, daha hızlı hareket gibi ve daha gerçekten birçok çeşitte kart bulunuyor. Her oyun için yanımıza 3 kart alabiliyoruz. Seçtiğimiz kart doğum ile ölüm arasındaki süreçte geçerli oluyor. Yani diyelim oyunda öldük ve doğmadan önce bir kart seçtik. Bu kart, oyun içinde ölene kadar geçerli, oyun sonuna kadar değil. Örneğin Titan ile öldürmek daha çok XP kazandırsın diye bir kart seçtik fakat Titan çağıramadan öldük. O zaman kart bildiğiniz boşuna yanıp gidiyor. Challenge tamamlayarak ya da farklı türde ölümler gerçekleştirerek kartlar kazanabiliyoruz. Kartlar bitmiyor anlayacağınız ancak deponuz için de bir kapasite var, o yüzden gereksiz kartları atmak gerekiyor, yoksa yeni kart kazanamazsınız.

Oyunun temel mantığı, oyunun başında önerilen, sonrasında da istenilen zaman girilebilen Training modunda öğretiliyor. Pilot kontrolü, özellikleri, duvar yürümesi, zıplaması, yetenekleri, Titan ile ilgili tüm özellikler gibi. Bu sebeple oyunun Training modunun videosunu üzerine konuşarak çektim. Aşağıdan bu videoyu izleyebilir, oyunun temel mantığı konusunda bilgi edinebilirsiniz. Titanfall ile ilgili birçok video çekeceğimi ve bunları YouTube kanalımızdan yayımlayacağımızı da belirteyim.

Titanfall, online oynayanların ya da başlamamış olanların mutlaka oynaması gereken bir oyun. FPS türüne getirdiği yenilik ve lezzet çok başarılı. Reklamlarında da dediği gibi; hayat Titan’la çok daha güzel.

Titanfall şimdilik PC ve Xbox One için piyasaya çıktı. Bu ayın sonuna doğru Xbox 360 sahipleri için de piyasaya çıkacak. Microsoft, oyundan çok umutlu. İlk oyunu yani Titanfall’u kendi markasına fikslediği için sadece Xbox konsolları ve Windows PC’lerde oynayabiliyoruz. PC’ye farklı bir oynanış kattığı kesin. Ancak Xbox One deneyimimizde de konsol için en iyi FPS tarzının şu ana kadar Titanfall ile yapıldığını rahatça söyleyebiliriz. Grafikler PC, Xbox One ve 360 arasında değişiyor. Xbox One, 360′a göre iyi olsa da ultra ayarlarda PC hepsinden daha iyi durumda. Yine de ekrana birkaç Titan geldiğinde FPS düşmesi yaşanıyor.

Xbox One sahipleri Titanfall’u 16 Gb. gibi bir boyutla indirebilirler. Fakat altını çizerek söylüyorum, oyun online olduğu için eğer internete bağlanmazsanız oyuna giremezsiniz. Titanfall sunucuları tamamiyle Xbox sunucularını kullanıyor. Eğer Gold üyeliğiniz yoksa da oyun hiçbir işe yaramaz. PC kullanıcıları ise 50 GB civarında bir indirme yapmak zorunda. Bunun sebebi ise düşük PC’lerde sıkıştırılmış dosya işlemi yapmayıp performansı artırmak istemeleri. Ses ve bazı grafik dosyaları sıkıştırılmamış olarak indiriliyor ki bu da 50 GB gibi yüksek boyutu açıklıyor. Ben kulaklıkla oynadığımda oyunun seslerine hayran kaldığımı belirtmem gerek.

İlk DLC bu yıl, hatta sanıyorum ki 3 ay sonra gelecek. Yeni harita, Titan tipi, silah ya da ne getireceğini şimdilik bilemiyorum. Ancak DLC’leri bile takip edilesi bir oyun olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Titanfall, şimdiden yılın oyunu kategorisinin en büyük adayı. Yılın oyunu için daha süre var, güçlü bir rakip gelir mi bilemiyoruz ancak en iyi Multiplayer oyun olacağını şimdiden söyleyebilirim. Singleplayer seviyorsanız size göre değil. Multi seviyorsanız mutlaka alıp oynamalısınız. Eğer daha önce online oynamadınız ya da biraz deneyip Sniper’cılar yüzünden vurulup kariyerinizi erken bitirdiyseniz Titanfall ile geri dönebilirsiniz. Yazının başında da belirttiğim gibi şu uyarıyla yazıyı bitireyim; dikkatli oynayın çünkü Titanfall aşırı derecede bağımlılık yapıyor.

Not: Titanfall Custom Loadout’ların ismini değiştirme özelliğinin yeni güncelleme ile değiştirileceğini belirtelim. Vince Zampella, Twitter hesabından geçtiğimiz gün açıklamasını yaptı.

Artıları: Titanların oyuna katkısı, yenilikçi Smart Pistol silahı, hızlı ve durmayan oyun yapısı, bağımlılık yaratacak kadar güzel olması.

Eksileri: Sadece online olup Singleplayer’ının olmaması. Yaptığı bağımlılığın sosyal hayatı etkileyeme potansiyeli.

Oy Kullan
Çok İyi
0%
İyi
100%
Fena Değil
0%
Beğenmedim
0%
Yazar Hakkında
Kalof Tati
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website amelesi ve amatör Call of Duty oyuncusu...