İncelemeler
Hoşgeldiniz...
Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier İncelemesi

Tom Clancyc’s söylendiği zaman, aklınıza günümüzde geçen gizlilik temalı oyunlar gelir. Ama Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier’da bunu tamamen unutun. Artık siz, yüksek donanımlı silahları kullanan ve gelecekte savaşmak üzere eğitim almış bir askersiniz. Gelecekte savaşıyor olmamızın, oynanışa birkaç ekleme dışında pek etki ettiğini düşünmeyin. Ama gizliliği kullanmak çoğunlukla sizin elinizde olacak. Ve incelememize başlayalım.

Ana menüde, ne oynamak istediğimize karar vermek için 3 seçenek mevcut.

Ghost Recon: Future Soldier Multiplayer: Multi kısmında; belirli modlarla düşmanları alt etmeye çalışıp, görevleri yapmaya çalışıyoruz.

Ghost Recon: Future Soldier Campaign: Yani senaryo modu. Bu modu ister tek, istersek en fazla 3 arkadaşımızı çağırarak oynayabiliyoruz.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier Guerrilla Modu: Bu modda ise, hem aynı ekran da hem de diğer arkadaşlarımızla oynayabiliyoruz. Dalga dalga gelen ve her dalgada çoğalan düşmanlara karşı bir bölgeyi koruma görevini başarmaya çalışıyoruz.

Bu seçeneklerin dışında, kendi takımımızı oluşturabileceğimiz Squad seçeneği, ayar kısmını içeren Extra bölümü, Ubisoft’un oyun sistemi Uplay’e ulaşabileceğimiz kısım ve indirilebilir içeriklere ulaşabileceğimiz bir bölüm mevcut.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier Senaryo: Oyundaki hikaye gayet basit. Bize verilen görevler neticesinde belirtilen yerlere baskın düzenleme, patlayıcı ile imha etme, rehine kurtarma, bazı kişileri koruma ve belirtilen önemli kişileri öldürmek. Yani öyle aman aman detaylı bir hikayesi yok. Zaten bazı yerlerinde Amerikan propagandasına çalışan bir oyun olduğu, kısmen belli bir oyun zaten. Başka bir şey beklememek lazım.

Senaryo modunda, her göreve girerken, görevle ilgili bilgiler içeren videoları izliyoruz. Hangi coğrafya da, nasıl bir yere gideceğimiz ve yapılan plan bu videoda bize anlatılıyor. Bunun yanında Gunsmith adı verilen yerde, silahlarımızı özelleştirebiliyoruz. Silahınızın kamuflajından dürbününe, şarjöründen namlusuna kadar çoğu kısmını özelleştirebiliyoruz. Bu saye de, kendinize has silahınızı ortaya çıkartabiliyorsunuz. Bu parçaların atış sırasındaki değişikliklerini görmek için, atış kısımda var. Belirli mesafelere konulan hedeflere etkisini görebiliyorsunuz. Gunsmith kısmı epey kullanışlı diyebilirim. Silahımızın görünüşüne bile etraflıca bakabiliyoruz bu sayede.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier İnceleme

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier Oynanış: Oyuna başladığınız sırada yürümeyi, etrafa bakmayı, bomba atmayı ve ateş etmeyi öğreniyoruz. Geçme gibi bir şansımız yok. İstenilen o butona illa ki basacaksınız. Ama ben sevmem derseniz, ayarlar kısmından öğrenim kısmını kapatabiliyorsunuz. Oynanabilirliği zor bir oyun değil Future Soldier. Normal TPS oyunlardaki gibi nişan alma, ateş etme gayet kolay. TPS demişken, Future Soldier’ı diğer TPS’lerden ayıran bir nokta ise, birincil şahıs açısından nişangâha bakmanız. Bu şekilde, düşmanlarınıza etkili vuruşlara yapabiliyorsunuz.

Ghost Recon: Future Soldier’da bulunan birkaç özellikten bahsetmek istiyorum ki bunlar bizim ölmemizi en aza indiren etmenlerden. Saklandığınız sırada, düşmanların ortasına attığınız sensör ile etrafta kaç düşman var görebiliyorsunuz. Bunun haricinde Drone isimli araç ile gerek havadan, gerekse kara yolu ile düşmanlarımızın yerlerini saptayabiliyoruz. Karadan kullandığımız zaman, elektronik sistemleri bozarak kapıları açma şansıda elimizde bulunuyor. Drone ve sensör haricinde, alt D-Pad tuşuna basarak duvarların ardını görebiliyorsunuz. Bu şekilde, düşmanlarınızı yerini daha kolay ve net gözlemleyebiliyorsunuz. Ama bu duvarın ardını görmeyi, her bölümde kullanamıyorsunuz. Gece olan bölümlerde duvarını ardını görme durumu yerini gece görüşüne bırakıyor.

Oyunun ana hatlarından birisi olan görünmezlik modunu ise, eğildiğiniz veya yerde sürünürken kullanabiliyorsunuz. Ayakta iken görünmezlik durumu ortadan kalkıyor. Şimdi size görünmezsiniz dediysem, adamların dibine kadar girseniz bile görmediğini anlamayın. Çünkü düşmanlara yaklaştıkça, onların sizi nereden ve ne derece de gördüğünü gösteren bir ok çıkıyor ekranda. Eğer ok kırmızı olursa düşman sizi büyük ihtimal görmüş demektir. Etrafında başka düşman yoksa sessizce hallettiğiniz takdir de diğer düşmanlar sizden gene bihaber devam ediyor etrafta gezinmeye.

Bu tip gizlilik gerektiren oyunlarda, yapay zekaya değinmesek olmaz. Future Soldier’da düşmanlarınızın yapay zekası oldukça iyi diyebilirim. Bir çatışma esnasında, gayet akıllıca siper alıyorlar ve size isabetli vuruşlar yapabiliyorlar. Orta zorluk seviyesinde oynasanız bile, oldukça zorluyorlar. Sizi sersemletmek için makineli tüfek kullanıyorlar ve attıkları el bombaları tam isabet yanınıza düşebiliyor.

Düşman yapay zekâsının yanında, takım arkadaşlarımızın da yapay zekaları iyi diyebilirim. Vurulup yere düştüğünüz zaman, sizi gelip kurtarıyorlar. Tabii en fazla 2 kere sizi kurtarabilirler, 3. kez maalesef kurtaramıyorlar ve oyuna kaydettiğiniz yerden başlamak zorunda kalıyorsunuz. Ama onlar vurulup yere düştüğü sırada, kurtarırken kendi canınızdan bile olma ihtimaliniz var. Tam savaş alanının ortasında ölmeyi nasıl başarıyorlar aklım almış değil henüz.

Takım arkadaşlarımızdan söz etmişken, onlara komut verme yetkisine de sahipsiniz. Örneğin, etrafta bulunan 4 düşmanın 3 tanesini adamlarınızın öldürmesini istiyorsunuz. Pekala yerine getiriyorlar ama kitlendikleri bir düşmanı, arada 50 santimlik bir duvar bile olsa kafadan vurma üstün gücüne sahipler. Gerçekten çok garipler. Zaten takım arkadaşlarınıza verdiğiniz tek komut bu. Diğer işleri zaten kendileri hallediyorlar. Oyundaki çevre etkileşiminin çok fazla olduğunu da söyleyemem. Sabit makineli tüfekleri kullanmak dışında hiçbir şey yapmıyorsunuz diyebilirim kısaca. Oynanıştan bu kadar bahsettiğimize göre, şimdi grafiklerden bahsedelim biraz.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier Grafikler: Oyunun grafikleri kısaca, vasatın üzerinde diyebilirim. Vasatın üzerinde çünkü etraftaki kaplama detayları özensiz hazırlanmış. Bazı yerlerde, sanki Playstation 2’de kullanılan düşük detaylı kaplamalar kullanılmış gibi. Yüz animasyonları da maalesef çok iyi değil. Takım arkadaşlarımızın yüzleri iyi hazırlanmış olsada, çevredeki düşmanları ve halkın yüz detayları iyi değil.

Etrafta hasar verebileceğiniz yerler de bile sınırlı durumda. Siper alınan yerlerin sadece üst kısmı parçalanıyor. Tam olarak dağılan çitler sadece. Onun haricinde, etraftaki araçları patlatabiliyorsunuz. Ağaçların ve otların 2 boyutlu olmasına karşın hiçbir harekete sahip olmamaları, oyuna maalesef negatif bir hava katıyor. Hava da uçuşan birkaç kuş ile etrafa canlılık katmaya çalışmışlar ama maalesef olmamış.

Bunların yanında az rastlanan donmalar, hafif kasılmalar ve kaplamaların bazen geç yüklenmesi de oyunda mevcut. Ancak oyunun zevkini baltalayacak cinsten değiller. Sürekli aynı animasyonlar ve  çizgisel oynanış ile maalesef oyun monotonlaşıyor.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier Sesler: Oyunun sesleri gayet güzel olmuş. Bazen adamlarımızın tedirginliğini bile bu profesyonel yapılmış sesler ile anlayabiliyorsunuz. Düşmanlarımızın sesi de, oynadığımız ülkeye göre değişiklik gösteriyor. Hepsi İngilizce değil yani. Bu saye de oyunda daha güzel bir hava var. Silah sesleri de gerçeğine sadık kalınarak yapılmış gibi. Gayet doyurucu ve kaliteli olmuş.

Sonuç: Ghost Recon: Future Soldier, bana kalırsa alınabilecek bir oyun değil. Çünkü diğer TPS’lerden sadece gizlilik bakımından ayrılıyor. Onun haricinde saf aksiyon oyunu. Farklı yoldan gitmeye imkan vermeyen, çizgisel bir oyun. Animasyonlar da bu çizgiselliğe tuz biber olmuş. Ama bunların haricinde, ben gizliliği severim, gizlilik içerisinde ilerlerim derseniz alıp deneyin derim. Tek başınıza pek eğlenceli olmayabilir ama oyuna sahip diğer arkadaşlarınızla gayet eğlenceli olabilir.

Oy Kullan
Çok İyi
0%
İyi
0%
Fena Değil
0%
Beğenmedim
0%
Yazar Hakkında
Kalof Tati
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website amelesi ve amatör Call of Duty oyuncusu...