İncelemeler
Hoşgeldiniz...
Command & Conquer: Generals – Zero Hour İncelemesi
İnceleme

Command & Conquer: Generals – Zero Hour İncelemesi

Yazar: 13 Ocak 2020

Command & Conquer: Generals – Zero Hour inceleme yazımızla sizlerle birlikteyiz. Electronic Arts, gerçek zamanlı strateji türünde birçok başarılı ürün verdi piyasaya. Bugün konumuz olan Generals – Zero Hour ise belki de onların arasında en iyisi.

Command & Conquer serisinin belki de saygıyı en çok hak eden oyunu Generals – Zero Hour’dur. 10 Şubat 2003 tarihinde piyasaya sürülen Generals’in ilk oyunu da takdire şayan ancak Zero Hour, her şeyin geliştiği, tam noktasına varan, tadından yenmeyecek enfes bir yapım. Ülkeler, generaller, birimler, hepsi birbirinden güzel tasarlanmış. Her strateji oyununda olduğu gibi her birinin özelliği ve üstünlüğü farklı farklı alanlarda.

22 Eylül 2003 tarihinde çıkış yapan Generals: Zero Hour, bizi zamanın çok ötesine götürmüştü. İleri teknolojilerin elimizde olduğu, yapılacakların sınırsız olduğu bu oyun muhteşem yorumlar almıştı. Bu oyun daha önce çıkmayıp ilk kez şu an piyasaya sürülse alacağı yorumlar hiçbir şekilde değişmezdi.

Oynanış:

“China is under attack!” uyarısı hala aklımda. Evet Generals – Zero Hour oyununu China ile oynamayı seviyordum ama soracak olursanız bana hem defans, hem atak yönüyle hayli güçlü USA Laser General oyunun en iyisiydi. Tamam bu fazla oldu, zira oyunda her generalin kendine özgü artısı ve eksisi var.

Bana kalırsa Generals – Zero Hour’da şöyle bir sıralama var. Erken oyun safhası için GLA, orta oyun safhası için USA, geç oyun safhası içinse China. Tabii generaller de burada hayli önem kazanıyor ama genel olarak durum böyle.

Nuclear Missile’ler, Scud Storm’lar, Particle Cannon’lar havalarda uçuşurken savaş meydanında kapışmak çok eğlenceliydi. Savaşarak elde ettiğimiz her yıldızda aldığımız yeni bir güç, savaşın şeklini değiştirmemize yarıyordu.

USA:

Burada yine USA’yı öveceğim çünkü o güç sekmesinde yer alan tüm destekler ayrı birer konu. Her birinin makro oyuna da mikro oyuna da katkısı büyük. Fakat Generals – Zero Hour oyunu başlarında teslimat alanlarından alacağımız kaynaklar bittiyse ve yeterince Supply Drop Zone kurmamışsanız, maddi yönden büyük sıkıntılara gireceğiniz bir gerçek. Güçlü ama dengeli bir biçimde güçlü. Tabii zayıf noktaları da var.

China:

China tarafına gelecek olursak, kendilerinde Generals – Zero Hour oyununun en güçlü silahı Nuclear Missile’i var. Ancak China tarafının en güçlü yönü tankları. Battlemaster, Gatling Tank ve Inferno gibi tanklar adeta bizi bir üst seviyeye taşıyor ama öyle bir tank var ki, hepsini gölgesinde bırakıyor: Overlord.

Generals – Zero Hour oyununun en güçlü tankı, tank ezen bir tank, o kadar güçlü. Birkaçını bir araya getirip özelleştirmelerini dengeli kurarsak, savaş alanlarında ezici bir güç haline geliyorlar. Hackerlar “Hak Yiyen Hack Yer” diyerek her geçen saniye bir para makinesine dönüşüyor. Yani kısacası vakit ne kadar ilerlerse China o kadar tehlikeli oluyor.

GLA:

GLA dersek, hızlı ve erken safha için söz etmek gerekir. GLA’in her yeri ucuz. Çok çabuk asker, kendini havaya uçuran fedai veya araçlar çıkarabiliyorlar. Düşman daha üssünü kurmaya çalışırken kalıntılara sahip olabiliyor.

En güzel yanlarından bir tanesi ise hızlı birimler. Yani Generals – Zero Hour oyununda çok çabuk bir halde sonuca gidebilirsiniz. Düşmanın yanına çok çabuk ulaşabiliyorlar. Görünmez olup, can yakabiliyorlar. Bir anda düşmanlarının yanında belirip tüm güçlerini oraya yığabiliyorlar. Tek eksik yanı, hava kuvvetlerinin olmaması. Zaten onlar da olmasın, nasıl baş edeceğiz yoksa.

Modlar:

Generals – Zero Hour oyunu için yapılan modlara ayrı bir tırnak açmak gerekiyor. Türkiye olarak bile oynayabiliyoruz, ancak benim en sevdiğim mod Zero Hour Reborn. Oyun adeta yeni bir seviyeye geçmiş. Birçok yenilik ve yeni generaller var. China Emp&Napalm General ve USA Helicopter General adeta düşmanı yok ediyordu.

GLA Toxin General ise çok can sıkıcıydı. Sürekli askerlerimi zehirliyordu, tank ve hava aracı kullanmaktan başka bir şey yapamıyordum. China tarafında Super Overlord vardı ki sormayın. Tankta 4 adet namlu vardı ve tam donanımlıydı! Hiçbir şey onunla baş edemiyordu.

USA Laser General’e eklenmiş Ion Cannon neredeyse Nuclear Missile’den bile daha etkiliydi. Yani generaller güçlü oldukları yanları daha kuvvetli hissettiriyordu. Eğer bu modu oynamadıysanız kesinlikle şans vermelisiniz. Tabii modları ben sürekli denemedim birkaç tane oynamışlığım vardı ve bu en sevdiğim moddu. Daha güzeli de vardır elbet.

Son Sözler:

Hala açıp oynar, geçmişe şöyle bir giderim ve o vakitler çıkan kaliteli yapımlar için sevinirim. Günümüzde bu güzellikte çıkmayan yapımlara karşı muhteşem bir örnektir Zero Hour. Command & Conquer: Generals – Zero Hour dünyanın en iyi strateji oyunlarının arasında kendine bir yer bulabilecek nitelikte bir oyun.

Eğer strateji seviyorsanız ve hala bu oyunu oynamamışsanız, hata etmişsiniz demektir. Command & Conquer serisi şimdi nerelerde peki? Daha önce bunları yapabilen bir seri, şimdi mobil oyun duyurmaktan ileriye gidemiyor. Umarız Generals kadar güzel oyunlar görürüz.

Künyesi
Yayımcı

Electronic Arts

Yapımcı

EA Los Angeles, Aspyr

Çıkış Tarihi

22 Eylül 2003

Platformlar

PC, Mac OS

Oyun Türü

Gerçek Zamanlı Strateji (RTS) Oyunu

Oyun Motoru

SAGE Engine

ESRB Rating

TEEN 13+

Sistem Gereksinimleri

Command & Conquer: Generals – Zero Hour oyununa ait sistem gereksinimlerini, 2020 itibariyle tüm sistemler karşılamaktadır.

Sisteminizle ilgili bir sorunuz olursa lütfen yorum kısmından yazınız, iyi oyunlar.

Puanlar
Editörün Puanı
Okur Puanları
Siz de Puanlayın
Genel Değerlendirme
8.0
8.2
Aldığı Puanlar

Zero Hour, kesinlikle zamanının çok ötesinde bir oyun. Aslına bakarsanız düşüncelerim hala değişmedi, çünkü bu döneme göre bile zamanın ötesinde harika bir strateji oyunu.

8.0
Editörün Puanı
8.2
Okur Puanları
1 Oy
Oyladınız
Yazar Hakkında
Veteran Soldier
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website çalışanı ve amatör Call of Duty oyuncusu...
Abonelik
Bildir
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments