Call of Duty 4 Modern Warfare Hakkında Herşey

Call of Duty 4 Modern Warfare Hakkında Herşey
« : 09 Nisan 2012, 04:29:34 »
Call of Duty 4 Modern Warfare Hakkında Herşey: Call of Duty 4 Modern Warfare “Savaş alanında olmadan savaşmak” kavramını hayatımıza sokan 3-4 bilgisayar oyunundan biridir Call of Duty serisi. Sanal savaş bu mudur? Bence değildir. Çünkü Call of Duty serisinin hangi oyununu oynarsanız oynayın, saklandığınız objenin üzerinden yanından ya da herhangi bir noktasından çıkartıp bakmak isteyeceğiniz gözleriniz ve gözlerinizi barındıran kafanız sizin için hayati değerlidir. Bu hissi yaşatır size Call of Duty serisi oyunları. Öncelik ölmemenizdir. Pardon pardon, öncelik “öldürerek” ölmemenizdir. Akıllı savaşmak kazanmaktır ve bunun da bilincini size enjekte eder bu oyun. İlk oyunlarda bu gerçeklik hissi ile İkinci Dünya Savaşı tarihi birleştirilmiş, ortaya sizin ortaokul ve lise dönemlerinde tarih derslerinde müfredatta anlatılan savaş cephelerini yaşama fırsatı doğmuştu.

Tamam, Rusya’nın soğuğunda donmuyorduk ya da Omaha sahiline çıkartma yapılırken belimize kadar su gelmiyordu fakat ortada bütün bunları yok eden bir olgu vardı. Oyun her yönüyle gerçekti. Oynanış olsun, oyun içi mekânlar olsun, insanın üzerinde bıraktığı etkiler olsun hepsi gerçekten bir askerin o an orada bulunduğu psikolojiyi size yaşatıyordu. Ve şimdi sıra sizi modern dünyanın savaş sanatları ile süslü topraklarında süründürmeye gelmişti. Biz oyuncular olarak (özellikle İkinci Dünya Savaşı teknolojilerine ve zamanın gelişimlerine hayran olan ben) bu modern gelişimin sonucunu merak ediyorduk. Ortada dönen çok büyük vaatler vardı. Eski teknoloji Call of Duty yenilenecekti ve modern dünyaya ayak uyduracaktı. Ya uyduramazsa? Enfes bir serinin sonu gelmiş olacaktı…

Korkularımızla yüzleşmeyi bekledik durduk. İlk ekran görüntülerinde ağızlar açık kalmış oyunun gelişiminin ne boyutlara ulaştığını görmüştük. Daha sonra kafamıza “dank” etti ki, bu oyun bizim sistemlerimiz de çalışır mıydı? Çok mülayim donanım gereksinimleri isteyen Call of Duty (tamam Call of Duty 2 biraz açgözlü olabilir) yenilenme sürecinin sonunda bize yeni bilgisayarlar mı toplattıracaktı. Bekleyip görelim diyerek sakinleştirdik kendimizi ve sonunda oyunumuz oyuncuların huzuruna sunuldu. Hızlıca cephelere… öhmz.. oyunu temin edeceğimiz yerlere gidip oyunu edindik. Eve geldik, kurduk ve kısayoluna çift tıklayıp modern dünyada savaş kavramının en derinlerine doğru indik.

Call of Duty 4 Modern Warfare Kurulum: Oldukça başarılı bir arayüz karşılıyor oyun içinde bizi. Seçenekler ve dağılım oyuncuyu yormadan istediği noktalara ulaşmasını sağlayacak şekilde düzenlenmiş. Her oyuncunun yaptığı gibi oyuna girer girmez ilk olarak ayarlarımız yaparız. Bu olmazsa olmazlardandır. Kaideyi bozmuyoruz ve ayarlar kısmına giriyoruz.

Call of Duty 4 Ayarlar



Burada en çok haşır neşir olacağımız grafik ayarlarımız kısmı. Öncelikle hatırlatmak istiyorum. Oyunun son yamalarını yükleyiniz ve sistem bileşenlerinin sürücüleri de son versiyonları (ya da kullandığınız karta göre en uygun verimi alabileceğiniz versiyonları) kurulu olsun. Günümüz oyunları için eskide kalmış sürücülerin performans artışı göstermesini bekleyemeyiz, hatta performans düşüşü bile oluşturabilirler.

Tekrar grafik ayarlarına dönelim, optimal ayarları seçip oyuna girmeyi düşünen arkadaşlar için kötü bir haberim var. Bazı sistemlerde (bizzat gördüm) iyi sistem bileşenleri olduğu halde oyun sisteminizi en düşük çözünürlüğe göre ayarlayabiliyor. Bu yüzden tavsiyem ayarları medium seviyede tutup oyuna girin. Duruma göre ayarları yukarı ya da aşağı çekerek en iyiyi yakalayabilirsiniz. Bu önemli noktayı geçip oyunun asıl hedefine, yeniliklerine geliyoruz.

Call of Duty 4 Modern Warfare Yenilikler: Oyunumuz İkinci Dünya Savaşı’nın kapsamından kurtulduktan sonra oldukça gelişim göstermiş. Yapı itibariyle yeni teknolojik silahlar, araçlar ve günümüz dünyasına eklenen alternatif bir senaryo ile olası savaşın tam orta noktasında buluveriyoruz kendimizi. Bir başka yenilik ise üstünüze çıkınca öldüren köpekler ve düşmanın size attığı bombaları onlara geri gönderebilme.Artı birde artık shift e basınca koşuyoruz dipçik kaldırılmış ve yerini “v” almış yani bıçak darbesi. Ne kadar alternatif bir senaryo olarak söz edilse de, içeriğine baktığınızda Orta Doğu + Rusya = ABD+İngiltere şeklinde bir formülün kullanıldığını fark ediliyor.

Derin siyasi düşünceleri bir kenara itip yeniliklere devam ediyoruz. Oyun boyunca amacımız bazen ABD bazen de İngiliz özel tim (S.A.S) elemanı olup Al-Asad ve Zakhaev’e karşı mücadele etmek.

Call of Duty 4 Modern Warfare Zakhaev

İngiliz askeri olduğumuzda genelde Rusya ve civarında, ABD askeri olduğumuzda ise Irak'ta farklı düşmanlara karşı savaşıyoruz. Tabi burada her iki ülkeyi de 'özgürleştirme' iddiasını taşıyoruz (tabi buna kim inanır bilinmez). İşin siyasi yönünü bir kenara bırakıp oyuna dönecek olursak: Görevlerde çoğunlukla bir ekibin parçası olarak yer alıyorsunuz. Bağlı olduğunuz ekip liderleriniz size neyi nerde nasıl yapacağınızı kısaca anlatıyor ve sizin onu yapmanızı bekliyorlar.

Call of Duty 4 Modern Warfare Atmosfer: Oyunun gelişimi, o adrenalini dorukta oynadığımız “eski” Call of Duty bölümlerini aratmayacak cinsten. Eski oyunda tattığımız oyuncuyu oyuna bağlayan yüksek adrenalinli bölüm tasarımları son oyuna da yansıtılmış. Hatta daha da fazla olarak yansıtılmış. Burada küçük bir not düşelim; oyunun atmosferinden en yüksek verimi almak için iyi bir ses kartı ve kulaklık ya da surround ses sistemi kullanmanızı öneririm. Etrafı rahatsız etmeden en güzel kulaklık ile oynayabilirsiniz, 4.1 ses sistemi vb. kolonlarla oynandığında etrafınızdakilerin odanıza “hangi film bu?” diyerek girmesi olası bir durum.

Oyun içi ambiyansa doğrudan müdahale eden olay, sizin serinin eski oyunlarındaki yoğun ateş altındaki asker konumundan alınıp, yoğun ateş altında hızlı kararlar verip akıllıca hareket edecek grup askerden biri rolünü üstlenmeniz. Yenilenen bölüm tasarımları ile bir görevin birden çok başarma yolu olduğu için sizin, bölgeyi iyi analiz edip hızlı ve akıllı kararlar vermeniz gerekiyor. Yanınızda savaşan askerler de oldukça akıllı hareket eder konuma getirilmiş. Eski oyundaki “çoğu zaman ölseler de bir şey olmaz” konsepti yerini “ölmezlerse size katkı sağlarlar” modeline bırakmış.



Ne demek oluyor bu? Kısaca özetleyelim, 2 çıkışı olan bir evde sıkışıp kaldınız ve kuzey kapısını 3 adam güney kapısını da 2 adam koruyor siz dışarıyı görmeyen bir noktadasınız. Adamlarınız sürekli olarak “dışarıdaki binanın 3. katında 2 kişi var birinde roket atar mevcut” gibi bilgileri grup içi ile paylaşıyor. Böylece dışarı çıktığınızda nerede olduklarını bilerek hamle yapacak durumda oluyorsunuz.

Call of Duty 4 ile şehir içi yakın çatışmaların tamamen içinde yer alıyorsunuz. Her camdan her kapıdan kısaca her delikten bir mermi çıkması gibi durumlarla karşı karşıyasınız. Ve etrafı bilmeden ya da keşif amaçlı atacağınız her çaylak adımı size pahalıya mal olacaktır. Ayrıca burada pahalı demişken, oyun arası yüklemelerde operasyon ile ilgili bilgi veriliyor. Vurulup öldüğünüzde ise savaşla ilgili ünlü siyaset ve devlet adamlarının sözleri ile bazı silahların ne kadar mal olduğu gibi 'ilginç' bilgiler alabiliyorsunuz.

Oyun boyunda sadece binalar arasında üzerinizde teçhizat ile dolaşmıyorsunuz. Görevine göre helikopter ile sıcak temas alanına bırakılıyor ya da oradan alınıyorsunuz. Bazı görevlerin başında grup elemanlarının alana indirilmesi sırasında siz havadan helikopterin makineli tüfeğinin başında destek ateşi açarak zarar görmelerini engelleyebiliyorsunuz. Görevden göreve ve silahtan silaha değişen oynanış stili sizi ister istemez farklı oynanış modlarına sokuyor.

Call of Duty 4 Single Player

Her silahın farklı farklı ateş mekaniği var, buna göre düşmanınızın kullandığı silahın sesinden onu tanıyıp kaçarken nasıl bir taktik uygulayacağınızı kestirebilirsiniz. Oyun içinde yer alan her silah gerçeğine göre oyuna adapte edildiği için, taşımasından tutun kullandığı merminin bir objeye saplandığında vereceği tepkiye kadar gerçeğiyle örtüşüyor. Savaş alanında da objelerin geçirgenliğinin gerçekteki gibi olduğunu düşünürsek; 2 farklı silah ile ateş edeceğimiz tahta kapının arkasındaki düşmanın alacağı hasarlar birbirinden farklı olacaktır. Bu, oyun boyunca çok kullanacağımız yöntemlerden biri aynı zamanda.

Atmosferin oynanışla birleşme noktasında gözümüzü alan müthiş görselliğe geldi sıra. Gelişimi ile bizi hayretlere düşüren Call of Duty 4, en iyi görselliğe rağmen çok iyi yapılan optimizasyonu sayesinde birçok sistemde hızlıca çalışıyor. Yenilikler arasında görselliğe direkt olarak etki eden bir diğer unsur ise Ragdoll sistemine geçilmiş olması. Bu sistem ile her düşman vurulduğunda gerçek insan modeline en yakın şekilde tepki veriyor. Ayağından vurulan koşar vaziyetteki bir düşman önce tökezliyor sonra düşüyor hatta yerde sürünebiliyor.Veya bir düşmanı çatışma anında göğsünden vurduğunuzda yere düşerken etrafa ateş saçarak yere düşüyor. Etrafınızda koşturan insanlar Ragdoll sayesinde gerçeğe yakın duruşlar koşmaların yanı sıra o an orda nasıl davranması gerekiyorsa öyle davranıyorlar.

Örneğin ekibinizle binanın duvarına siper aldığınızda, ekibinizden biri arkanızı kolluyor, diğeri ara ara kafasını çıkartıp etrafı kolaçan ediyor, bir diğeri ise sizinle birlikte hareket etmek için sizin durumunuzu izliyor. Ayrıca parçacık efektleri ile mermilerin saplandığı noktalarda partiküller açığa çıkıyor, şarapnel parçaları etrafa toz toprak ile saçılıyor. Objeler patlamalara göre tepki veriyor, araçların hasar alması değişiyor, hatta araçları patlatma imkanınız bile var. Kısacası gerçeklik adına gözün görebileceği birçok şey oyuna işlenmiş olarak karşımıza çıkıyor.

Bütün bu savaş ortamı oyuna orantılı olarak aktarılmış. Bir tankın yanında en fazla 5 asker siper alabiliyorsa oyunda da 5 asker siper alabiliyor. Hava desteği gerçek hayattaki gibi yapılacak operasyonlarda hayati önem taşıyor. Ağır makineli tüfeğin ateşi ile sıkışıp kaldıkları noktadan çıkamayan askerlerin ölmesi kaçınılmaz… Bu tarz örnekler olması gerektiği ölçüde oyunda yer alıyor ve oyunun dengesini koruyor. Ayrıca yaralanmalar ve çevresel efektlerde tam ölçüde oyunda bulunuyor. Duvarın arkasından vurulan bir düşman hemen ölmek yerine ağır yaralanıyor, etrafına bakmaksızın ateş açıp yaygara kopartabiliyor. Çok tehlikeli bir durum bütün dikkati (özellikle sessizlik gereken görevlerde) o noktaya çekip başınızı olması gerekenden daha çok belaya sokabiliyor. Ya da tam tersi, öldü diye bıraktığınız adam hafif yerden doğrulup size ateş açabiliyor. Gerçekliğin ne boyutlarda olduğuna ufak bir örnek olarak bunu verebiliriz.

Call of Duty 4 Modern Warfare Oynanabilirlik: Görselliğinden ambiyansına herşeyiyle üzerimizde olumlu etki bırakan Call of Duty 4'‘un sırada oynanış kısmı var. Öncelikle kendinizi yoğun baskıya maruz kalmış olarak düşünün. Elinizde bir M4, aparatları ile birlikte toplam 3.5 Kg’ı bulan bir silahınız var ve sırtınızı dayadığınız kalınlığı 25 cm’den daha az olan evin duvarının arkasında da sayısını tahmin bile edemeyeceğiniz öfke ve nefret ile üzerinize ateş açan düşmanlarınız var. Durup ateş açsalar gene iyi, kimisi evin çatısında Kanas ile sizi bekliyor. Bir diğeri içinde olduğunuzu düşündüğü bir eve el bombası atmayı planlıyor bir başkası elindeki roketatar ile sizi almaya gelen helikoptere sürpriz yapmayı düşünüyor. Yanınızda yaralı bir asker var ve vurulduğu sağ bacağını tutuyor hafif kıvranıyor…

Ve siz takım liderinin “Hadi!” komutu ile yerinizden fırlıyorsunuz, ilk çıkan 2-3 kişi karşı tarafa baskı ateşi açarak onları susturuyor, siz koşarak bir sonraki eve doğru yol alıyorsunuz. Koştuğunuzu fark eden keskin nişancı size yöneliyor.. Ateş ediyor.. Sağ baldırınızdan sıcak bir şeyin geçtiğini anlıyorsunuz biraz da dengenizi kaybediyor ve üzerinizdeki teçhizat ile yan yatıp yerçekimi ile düşen patates çuvalından farksız biçimde yere düşüyorsunuz. Bu sırada silah sesleri susmuyor, takım arkadaşlarınız düştüğünüzü gördüğünde keskin nişancıyı devreden çıkartıyorlar ve yanınıza gelip sizi korumaya alıyorlar. Siz bu esnada toparlanıp eve sığınıyorsunuz, sağdan soldan seken mermi sesleri sizi tedirgin ediyor, dışarıda patlayan el bombalarının etrafa saçtığı toz toprak çerçevesi bile olmayan camdan içeri doluyor. Korku iyice damarlarınızda gezen bir konumda sizi esir alıyor. İşte oynanışla birleşen nefes kesici ambiyans sonucu kendinizi her an ölüme yakın hissediyorsunuz. En ufak hatanızda dengelerin değiştiğini çok kez gördüm ve yaşadım.

Call of Duty 4 Modern Warfare Silahlar: CoD4 oyun içi ekipman olarak kullandıklarımızı standart komando araç gereci olarak bahsedebiliriz. Kimi zaman susturuculu,kimi zaman bombalı,kimi zaman lazer ya da dürbün ile desteklenmiş M4A1 kullanıyoruz. Ayrıca tabancamız ve el bombalarımız da mevcut. Bunun haricinde küçük mekânlarda oda temizleme (Room Clear) işlemi için kullanılan geçici körlük yaratan bombamızda mevcut. Göreve göre optik algılayıcılı ya uzaktan kumandalı mayınlarda kullanılabiliyor.

Call of Duty 4 Silah Listesi

Eğer bütün bu silahlar size yetmedi ise, öldürdüğünüz düşmanlardan geriye kalan silahları da elinizdeki bir silahı bırakarak alabilirsiniz. En önemli olanlardan biri ise yakın dövüş özelliği. Bu özellik ile düşmanları sessizce mermi harcamadan (o kadar yaklaşabilirseniz) saf dışı bırakabilirsiniz. Ayrıca üzerinize çılgınca koşan köpekleri de bu yöntemle etkisiz hale getirebiliyorsunuz, mermi ile de öldürebiliyorsunuz. Seçim size kalmış.

Call of Duty 4 Modern Warfare Karakterler - Başroldakiler:

1)Sgt. Soap Mactavish (İNGİLİZ) (S.A.S)
2)Paul Jackson (ABD) (U.S.M.C)
3)Captain Price (İNGİLİZ) (S.A.S)
4)Gaz (İNGİLİZ) (S.A.S)
5)Lt. Vasquez (ABD) (U.S.M.C)
6)SSgt. Griggs (ABD) (U.S.M.C)
7)Nikolai (RUS) (VULTURE)
8)Sgt. Kamarov (RUS) (VULTURE)
9)Imran Zakhaev (RUS ASILLI IRAK)
10)Khaled Al-Asad (IRAK)

S.A.S=Special Air Service (özel hava servisi)
U.S.M.C=Unites Stades Marines Corps (birleşik devletler deniz kuvvetleri)

Call of Duty 4 Modern Warfare Bölümler:

1) (S.A.S) F.N.G(antreman)
2) (S.A.S) Crew Expandable(gemideki gizli bilgiler yazan kağıdı al)
3)The Coup(Al-Fulani’nin öldürülüşü)
4) (S.A.S) Blackout(Nikolai’yi kurtar)
5) ( A.B.D) Charlie Don’t Surf(Al-Asad’ı ara)
6) (A.B.D) The Bog(Bataklığı ele geçir)
7) (S.A.S) Hunted(buluşma noktasına git)
8 ) (S.A.S) Death From Above(AC-130 kullanarak S.A.S ları koru)
9) (A.B.D) War Pig(Abrams adlı tankın önünü aç)
10) (A.B.D) Shock And Awe(Al Asad’ı ara)
11) (A.B.D) Aftermath(Paul jackson’un son anları ATOM BOMBASI PATLADI)
12) (S.A.S) Safehouse(Al-Asad’ı öldür)
13) (S.A.S) All Ghillied Up(Chernobilde Zakhaev’e tuzak kur)15 yıl önce(biz Lt. Price’yiz)
14) (S.A.S) One Shot One Kill(Chernobil’den kaç)15 yıl önce(biz Lt. Price’yiz)
15) (S.A.S) The Sins Of The Father(Zakhaev’in oğlunu yakala)
16) (S.A.S) Ultimatum(Griggs’i kurtar ICBM’nin elektrik hattını kes)
17) (S.A.S) All In(ICBM’ye gir)
18) (S.A.S) No Fighting In The War Room(Kontrol odasını ele geçir ve savaş başlıklarını durdur)
19) (S.A.S) Game Over(ICBM’den çık Zakhaev’i takip et)
20) (S.A.S) Mile High Club (VIP ye gir ve sivilleri kurtar)

Call of Duty 4 Modern Warfare Silah Listesi:

Side Arms:

Desert Eagle
M 1911.45
M 9
USP .45

Sub Machineguns:

AK74 u
Mini-Uzi
MP5
P90
Skorpion

Light Machineguns:

M249 S.A.W.
M60e4
RPD
Shotguns:
M 1014
W 1200

Assault Rifles:

AK-47
M14
G36C
M 16A4
M4A1
MP44

Sniper Rifles:

Barrett .50 Cal.
SVD
M21
M40A3
R700

Explosive Arms:

C4
Claymore
Flashbang
Frag Grenade
RPG

Call of Duty 4 Modern Warfare Silah Eklentileri:

Red Dot Sight: Silahınıza lazerli dürbün özelliği ekliyor. Böylece hedefi vurmanız kolaylaşıyor.

ACOG Scope: Silahınıza, Red Dot Sight'dan çok daha uzağı gösteren bir dürbün ekliyor.

Silencer: Silahınıza susturucu ekliyor.

Greande Luncher: Silahınıza bomba fırlatıcı ekliyor.

Front Grip: Light Machine Gun ve Shotgun'lar içine olan bu eklenti silaha denge sağlıyor.

Call of Duty 4 Create a Class

Ayrıca bazı operasyonlarda helikopter üzerindeki silahlarla hava desteği de veriyoruz. Ek olarak bir görevde üç farklı topu bulunan bir uçaktan hava desteği de veriyoruz. Bunlar dışında araçları ya da üzerlerindeki silahları kullanma imkanımız bulunmuyor.

Call of Duty 4 Modern Warfare Hakkında Herşey

Call of Duty 4 Modern Warfare Değerlendirme:

Call of Duty 4 Modern Warfare Sistem Gereksinimleri
Oynanabilirlik: 9,5/10
Eğlence: 9,5/10
Grafik: 9,5/10
Ses ve müzik: 9,5/10
Genel: 9,5/10
Platform: PC / PS3 / Xbox 360
Tür: FPS / Aksiyon
Çoklu oyuncu desteği: Var, 1-32 Oyuncu
Yapımcı: Infınıty Ward
Dağıtıcı:Activision
Çıkış tarihi: Kasım 2007