Sistem
Hoşgeldiniz...
Ghost Recon: Wildlands Oyun İncelemesi
Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands Oyun İncelemesi
30
0
İnceleme

Ghost Recon: Wildlands Oyun İncelemesi

Yazar: 8 Aralık 2018
Ghost Recon: Wildlands, uzun zamandır beklediğimiz açık dünya oyunu mu?

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands inceleme yazımızda; oyunun hikayesi, oynanış ve görevleri, modları, silah ve araçlar, yetenek ağacı, grafikleri ve daha pek çok detaya değinmeye çalıştık, umarız tüm oyunculara faydalı olur. ”Ghost Recon: Wildlands Sistem Gereksinimleri” bilgilerini ise bağlantıdan inceleyebilirsiniz.

Ubisoft oyunları aklımızda hep soru işaretleri bırakmıştır. Ghost Recon da dahil, her oyunda kendinizi iki kademeli bir deneyde gibi hissedersiniz. Hep verilen bir mesaj, mesajın altında yatan bir fikir vardır. Geçmiş oyunlara bakın. Watch Dogs 2 ile tek tuşla Co-op oynamaya başladık, Ubisoft bunu The Crew ile denemişti.

Far Cry 4 ile droneları havalandırdık ki, Watch Dogs 2’de de oldukça sık kullandığımız bir mekanik oldu. Kısacası anlatmaya çalıştığım şey Ubisoft, ilk Assassin’s Creed’den bu yana her oyununu bir sonraki için bir deney olarak kullandı (gerçi For Honor’ı ele alacak olursak P2P sistemi sabır deneyi gibi bir şey ama olsun).

Eskiyle yeninin bu şekilde bir arada kullanılması, piyasada oldukça kapsamlı bir açık dünya deneyimi yaratma çabasını gösteriyor olsa da, son birkaç denemenin de vasat olduğunu söylemeliyiz.

Assassin’s Creed Unity ile tam Paris manzaralarını tadacağız dedik, kontroller bizi çıldırttı. Olmadı The Crew oynar RPG tadında yarış oyununa takılırız dedik, oyunu daha açamadan bug’larla, glitch’lerle uğraşır olduk. Aslına bakarsanız tam da bu deneylerin sonunda Watch Dogs 2 olması gerektiği gibi piyasaya çıktı ve bir “oh be” dedirtti.

Bilenler bilir Watch Dogs 2′yi senaryo ve karakteristik özellikler bakımından beğenmemiş olsam da, oyun mekaniklerine hayran kalmıştım. Ghost Recon: Wildlands ile birlikte firma, bu deneylerin meyvesini almış gibi görünüyor (Geç olsun güç olmasın, For Honor yüzünden fazlaca kuruldum Ubisoft’a).

Öyle ya da böyle şunu baştan söyleyeyim “AÇIK DÜNYA OYUN İSTERİZ” diye bağıran dostlarım Wildlands’i alın gidin. Oyun açık dünya olayını biraz fazla abartmış olsa da, uzun zamandır beklenilen o özgürlük hissini oldukça açık bir şekilde tadacaksınız.

Abartılmış diyorum çünkü şahsi görüşüm oyunlarda çizgisellik ve serbestlik belirli bir dengede olmalı. Oyuncuya yol gösterecek kadar çizgisellikten zarar gelmez. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’te durum biraz daha serbestlik üzerine kurulu. Saldım çayıra, Mevla’m kayıra durumu mevcut.

Hikayesi:

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands bizleri alıp oldukça yakın bir tarihe, kurgusal bir 2019 yılına götürüyor. Yapım, Santa Blanca kartelinin Bolivya topraklarını bir narko-diktatör ulus haline getirmesini ve dünyanın en büyük kokain üreticisi olmasının ardından artık diğer uluslar için de tehdit oluşturmaya başlamasını konu alıyor.

Amerikan devletinin emriyle, pek de legal olmayan bir biçimde yola çıkan ‘Hayalet’ isimli elit-özel harekât timinin bir üyesi olarak çıktığımız bu kartel avında, CIA gibi özel birimler de bize yardımcı oluyor.

Yani kısaca hikâyede kısaca Bolivya’daki diktatörlüğü devirmeye çalışıyoruz. Gönül isterdi ki daha detaylı anlatalım, hikâyeyi yazması sayfalar sürsün ama maalesef hikâye bu kadar.

Eski Ghost Recon oyunlarıyla Wildlands’in temel farkı ise hikâyeye değil, oynanışa odaklanmış olması. Bu oynanış farklarının en başında elbette co-op yani birlikte oynanış öne çıkıyor.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands Oyun İncelemesi

Modlar:

4 kişiye kadar co-op desteği veren Ghost Recon:Wildlands eşle dostla birlikte oynanınca parlayan bir yapım. Aksiyona değil, taktiğe aşığım diyorsanız da oynarken oldukça keyif alacağınızın garantisini verebilirim.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’in operasyon mantığı ise muazzam. Görev mantığı genelde “görünmeden en çok hedefi kim vuracak” olsa da, nasıl yapacağınız tamamen size kalmış. İsterseniz üslere ön kapıdan pata küte girebilir (akabinde de ansızın ölebilir), isterseniz de sessizce adamları evinden alıp çıkabilirsiniz.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyununun başında işler bu kadar kolay olsa da, oyun ilerledikçe oldukça zorlaştığını kabul etmemiz gerek. Kapalı betada oyun aksiyon öğeleriyle ön plandayken, tam sürüm sonrası oyuncuyu taktiğe ve düşünmeye zorlamak doğru bir adım olmuş diyebilirim.

Ancak şöyle bir sıkıntı var ki Ubisoft her zaman olduğu gibi yapay zekâ kısmını yine pas geçmiş gibi görünüyor. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyununun zorluk seviyesini ne kadar yükseltirseniz yükseltin, gözünüzün içine bakıp sizi göremeyen karakterler, 3 metre solundaki adamın kafasını patlatsanız dahi “Allah’ın takdiri” diyen yapay zekâ bazen bunaltabiliyor.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyununun en çok üzerinde durulması gereken yanlarından biri de bence devasa ve oldukça detaylı haritası. Doğal örtüsü, mimari yapısı ve diğer her şey ile Bolivya’yı eşsiz bir biçimde yansıttıklarını söylersek abartı olmaz. Ghost Recon: Wildlands, yer şekillerine kadar her şeyi ile sizi ilk görüşte büyülemeyi başarıyor.

Grafikler:

Grafik yapısıyla oldukça öne çıkan Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’in beklentilerinizi fazlasıyla karşılıyor. Son gelen optimizasyon yaması ile AMD ekran kartları için de oyun oldukça akıcı ilerliyor.

RX480 ile 1080P, ultra ayarlarda 35-75 arası FPS değeri alabildiğinizi belirtelim. Zira genel olarak 45 FPS üzerinde oynuyorsunuz. Ghost Recon: Wildlands bu senenin en güzel görünen oyunlarından biri olmaya aday.

Oynanış:

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’in oynanışına da değinecek olursak canımı sıkan birkaç ufak detay dışında bir problem yok. Standart TPS mantığına dayalı oyunda nişan aldığınızda isterseniz birinci şahıs modunda, dilerseniz yine üçüncü şahıs bakış açısıyla oynayabiliyorsunuz.

Tek bir tuşla bu iki açı arasında geçiş yapabiliyor olmanız duruma göre her iki açının avantajlarından faydalanabilmenizi sağlıyor. Ancak Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyunuyla ilgili beni en çok sıkan nokta, herhangi bir objeye yaklaştığınızda otomatik siper alıyor oluşunuz.

Olmadık yerlerde siperden çıkmaları saymıyorum bile. Tek bir yanlış adımda, kafanıza yediğiniz bir mermiyle yerde yatarken bulabiliyorsunuz kendinizi.

Bir diğer sorun ise yakında düzeltilecek olduğuna inansam bile, şu an için attığınız beş bombadan üçünün patlamıyor oluşu. Bu ufak hata bir çok oyuncunun çileden çıkması için yeterli geliyor.

Silahlar:

Ghost Recon: Wildlands’in parladığı bir diğer nokta ise silah mekanikleri (Silahlara dair her şey aslında). Mermi fiziğinin de yerinde uygulandığı yapımda, nişan alırken merminin alçalması mekaniğini de hesaba katmanız gerekiyor.

Bu şekilde oyunun gerçekçiliği arttırılmış ve böylece vuruş hissiyatı konusunda da bizden tam not alabiliyor. Özellikle belirtmeliyim ki pompalı silahlar ve keskin nişancı silahlarının kullanımı oldukça ilgi çekici.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’te yeni silahlar edinmek içinse bunları bulmanız gerekiyor. Silah veya silah parçalarını da haritadaki bazı noktalardan edinebiliyorsunuz. Bir kez bulduğunuzda istediğiniz zaman mühimmat kutuları yardımıyla üzerinize alabiliyorsunuz.

Tabi bunun için silahı belirtilen yerden almanız gerekiyor. Maalesef ki Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyununda düşmanlardan edindiğiniz silahlar öldüğünüzde ya da hızlı seyahati kullandığınızda yok oluyor.

Yetenek Ağacı:

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’te kazanacağınız yetenek puanları ve ekstra malzemeler ile geliştirebildiğiniz bir yetenek ağacınız da bulunuyor. Bu yetenek ağacı da birkaç dala ayrılıyor.

Daha iyi silah kullanabilme becerilerinden, kullandığınız aracın daha az hasar almasına kadar bir çok farklı yetenek mevcut. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’te yetenek puanlarını seviye atladıkça alabildiğiniz gibi haritada malzeme yada görev kovalarken de bulabiliyorsunuz.

Araçlar:

Oldukça büyük bir haritaya sahip Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyununda ulaşım çok sıkıntılı olacakmış gibi gözükse de oyun içerisinde oldukça çeşitli bir araç paleti bizlerin imdadına yetişiyor.

Otomobiller, uçaklar, helikopterler, motorlar ve tanklar gibi daha saymadığım farklı türden araçları kullanabiliyoruz. Zira arkadaşlarınızdan ayrı düştüğünüzde, illa ki araç kullanmak durumunda da değilsiniz.

Herhangi bir takım arkadaşınıza hızlı seyahat kullanarak ulaşabiliyorsunuz. Bu noktada da Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyuncuyu sıkmamak için elinden geleni yapmış gibi görünüyor.

Araçlarla ilgili de ufak not; sürüş deneyimi Watch Dogs 2′den daha iyi değil. Yine aynı oyuncak arabaları kullanıyormuşuz hissi oldukça güçlü.

Görevler:

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands’teki görevler ise tamamı ile serbestlik üzerine kurulu. Tabi bu demek değil ki oyuna girer girmez Santa Blanca’nın kafasına sıkmaya gidiyoruz. Önce temelden başlayalım.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyunnudaki ana hedefimiz Santa Blanca. Altında çalışan dört büyük patron ve onların altında çalışan düzinelerce hedefimiz var. Bu hedeflerinde kendine ait bölgeleri ve bu bölgelerin bazılarından edinebileceğimiz istihbaratlar mevcut.

Ghost Recon: Wildlands görevlerinin büyük çoğunluğu direkt olarak önümüze serilmiş bir biçimde olsa da diğer görevler için bu istihbaratları edinmeniz gerekiyor.

Son Sözler:

Şöyle bir toparlamak gerekirse, Ghost Recon: Wildlands açık dünya türü ile içli dışlı, taktik oyunlarını seven, işin içine azıcık rol yapma katabilen ve birlikte oyun oynamaktan zevk alabilen tüm arkadaş grupları için biçilmiş kaftan.

Özellikle arkadaş grubunuzla oynamanızı tavsiye ediyorum, çünkü tek başınıza ya da rastgele bir lobide oynamak zaman zaman oyuncuyu kanser edebiliyor.

Künyesi
Yayımcı

Ubisoft

Yapımcı

Ubisoft

Çıkış Tarihi

07 Mart 2017

Platformlar

PC, PlayStation 4, XBox One

Oyun Türü

Aksiyon, Macera, TPS (Third Person Shooter), Açık Dünya, Taktiksel Nişancı Oyunu

Oyun Motoru

AnvilNext v.2.0

ESRB Rating

MATURE 17+

Özet Bilgiler

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands oyunu hile önleme sistemi olarak EasyAntiCheat kullanmaktadır.

Artı Yönleri

Devasa harita ve keşfedilebilecek onlarca nesne,

Hızlı oyun yapısına rağmen oyuncuyu taktik yapmaya itmesi,

Silah çeşitliliği ve yetenek ağacı sistemi,

Oldukça iyi optimize edilmiş grafik yapısı.

Eksi Yönleri

Görevler bazen tekrara düşebiliyor,

Oldukça uzun yükleme ekranları,

Araç kullanımının hissettirdiği yapay tat.

Puanlar
Editörün Puanı
Okur Puanları
Siz de Puanlayın
Oynanış
Senaryo
Grafikler
Ses ve Müzikler
Aldığı Puanlar

En başta da dediğim gibi "Açık dünya oyun istiyoruz!" diyorsanız, mutlaka edinmelisiniz.

Editörün Puanı
Okur Puanları
1 Oy
Oyladınız
Yazıyı Oyla
Çok İyi
0%
İyi
100%
Eh İşte
0%
Kötü
0%
Yazar Hakkında
Veteran Soldier
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website amelesi ve amatör Call of Duty oyuncusu...