İncelemeler
Hoşgeldiniz...
Master of Orion İncelemesi ve Sistem Gereksinimleri
Master of Orion İncelemesi, Minimum ve Önerilen Sistem Gereksinimleri
30
0
İnceleme

Master of Orion İncelemesi ve Sistem Gereksinimleri

Yazar: 19 Aralık 2018

Master of Orion inceleme yazımızın devamında oyuna ait minimum ve önerilen sistem gereksinimlerini de bulabilirsiniz. Atari firması Master of Orion‘ın ilk oyununu 1993’te piyasaya sürmüş ve 4X türünde önemli bir adım atmıştı. Ben ise bundan 13 yıl sonra bu oyunla tanışmış ve oynayabildiğim kadarıyla oynamıştım. Oyunu çözmek için epey bir zaman harcadığıma eminim, ancak ne kadar oynadığımı ne siz sorun ne ben söyleyeyim.

Öncelikle bu oyunun 2016‘ya geliş hikayesinden bahsedelim. Dedim ya 1993‘te Atari ilk oyunu çıkardı, ardından 1996 yılında ikinci oyun geldi. Ancak bu oyun tam olarak kendine has değildi, Civiliation oyunundan bir iki özellik almıştı. Ama yine de beğenildi ve yoluna devam etti.

2003 yılındaki son Master of Orion’dan bahsetmeme bile gerek yok sanırım. Atari firmasının iflasından sonra 2013 Temmuz tarihinde, Wargaming Master of Orion’ın haklarını almış ve 2015 Haziran tarihinde ise yeni bir oyun geliştirdiklerini ilan etmişlerdi. Üstünden günler, aylar geçti ve işte karşınızda 2016 model Master of Orion!

Master of Orion Sistem Gereksinimleri
Minimum

İşletim Sistemi Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10 veya üzeri 32- Bit işletim sistemi.
İşlemci Intel Core 2 Duo E6300 1.86 Ghz. ya da AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4400+ 2.3 GHz. veya üzeri işlemci.
Ram 2 Gb. veya üzeri ram miktarı.
Ekran Kartı AMD Radeon HD 4650 Pro ya da Intel Integrated HD 3000 serisi ya da NVidia GeForce GT 240 veya üzeri en az 256 Mb. belleğe sahip ekran kartı.
Harddisk 15 Gb. boş alan.
DirectX DX 9.0c

Irklar:

Kısaca MoO diyebileceğimiz Master of Orion oyunu uzay konulu, 4X türünde bir oyundur. Master of Orion oyunumuzda 10 adet oynanabilir ırk ve bir de kendimize özel yaratabileceğimiz bir ırk bulunuyor. Erken erişimdeki bulunan ırkları kısaca tanıtmak gerekirse;

Alkari:

Kuşlardan yola çıkarak yaratılan kibirli, boyun eğmez ve onurlu bir ırk. Kendilerini “Tanrı’nın rehberliğindeki bir aile” olarak tanımlarlar. Bu evrenin önemli savaşçı ırklarındandır kendileri,bulrathi

Bulrathi:

Köpekleri temsilen oluşan dik başlı, acımasız ve bölgeci özelliklere sahipler. Savaşta kendilerine kafa tutabilen ve kaçmayanlara saygı duyarlar. Galaksinin iyi savaşçılarındandır,

Human:

Diplomaside ilerlemiş karizmatik ve inatçı olan insan ırkı, ellerindeki hatrı sayılır güce rağmen kendilerini daima Galaktik Senato’da zayıf olarak görmüştür. Diplomatik ve ticari güçlerini kullanarak yükselmeye çalışırlar,

Mrrshan:

En önemli özellikleri korkusuz, kavgacı ve gururlu olmalarıdır. Sanatsal anlamda önemli değerlere sahip olan Mrrshanlar kendi gezegenleri dahil sürekli bir savaş içindedir,

Psilon:

Uzaylı tanımına tam uyan zeki, soğuk ve yaratıcı bir ırk. Bilginin gücünü herşeyin üstünde gören Psilonlar savaşı meydanda değil laboratuvarda kazanmaya çalışır. Duygularını mimiklerine yansıtma yetisine sahip değillerdir.

Sakkra:

Timsahımsı varlıklar olan Sakkralar kalabalık, yabani ve anlaşılmazdır. Ya onlara boyun eğersiniz ya da yokedilirsiniz, diplomatik açıdan zayıf olan bu ırk savaşlarda sayıda üstünlüklerini kullanır. Tabi hızla üredikleri için de genellikle en çok gezegene sahip olan taraf olurlar.

Şimdi ise diğer ırklara göz atalım, burdaki bilgilerin geneli önceki oyunlardaki bilgilerimden derleme olacak, oyununu son sürümü ile farklılıklar olabilir;

Darlok:

Ajanlık yapmayı kendine meslek edinmiş olan ırk bilimsel anlamda çok gelişmiş olmasa bile ordan burdan aşırdığı teknolojilerle işini görmeye çalışır. Oyunda muhtemelen soğuk, akıllı ve sinsi tarzında özellikleri olacaktır diye tahmin ediyorum.

Klackon:

Karınca gibi çalışkan olan bu ırk, tahminimce bu oyun için çalışkan, yaratıcı ve bölgeci olabilir. Genellikle insanlarla aralarını iyi tutan Klackonlar insan olarak oynadığınızda iyi bir müttefik olabilir.

Meklar:

Sibernetik bir ırk olan Meklarların doğal olarak bilgisayarla yani teknolojiyle arası iyidir. Ancak kolonileşme konusunda zayıf kalıyorlar. Soğuk, zeki ve çalışkan şeklinde özelliklere sahip olabilirler, pek emin değilim.

Silicoid:

Kristalimsi bir ırk olan Silicoidler genellikle kendi ırklarının özelliği sayesinde yayılmacı bir politika izlerler. Yaşam formlarının her türlü gezegen şartlarına uyum sağlayabiliyor olması onları biyolojik olarak öne çıkarır.

Çok tanımadığım bır ırk olsalar da teknoloji alanındaki yeteneklerinin iyi olduğunu biliyorum. Yabani, akıllı ve yayılmacı benzeri özelliklere sahip olacaklarını sanıyorum. İlk oyunda biraz zayıf kalan bu ırkın iyi dengelenmesi gerekiyor.

Hikayesi:

Master of Orion oyunda bulunan ırkları kısaca tanıttıktan sonra artık kısa hikayesi de dahil genel bir bakış yapabiliriz. Bu yazıda yer yer ilk MoO oyunu ile karşılaştırır gibi, yer yer yeni çıkan bir seriye bakıyor gibi düşüneceğim ve yazacağım. Ben de bir insan evladı olduğum için bu yeni MoO’ya yakından tanıdığım insan ırkıyla başlayayım ki değişiklikleri rahatça görebileyim dedim.

İnsan ırkıyla giriştiğimiz mücadeleye Sol Prime adlı Dünya ile başlıyoruz. Her zaman ki gibi diğer tur hazır olacak bir koloni gemisi fabrikadan çıkmak üzere ve gezegenin yörüngesinde de iki adet scout (gözcü) ve bir adet frigate (savaş gemisi) bulunuyor.

İlk iş bu iki gözcüyü sağa sola yollayıp bir an önce kendimize kolonileşebileceğimiz, güzel havası olan büyük ve mümkünse yeraltı kaynağı da zengin bir gezegen bulmaya koyuluyoruz. Burada sistem güzelce oturtulmuş, yıldızlar ve etraflarında rastgele şekilde dağılmış gezegenler var.

Bazen bu gezegenlerin bir uydusu da olabiliyor. Bu uydusu olan gezegenlerin uydularına da bir iki yerleşim yapabiliyoruz, ancak bu epey ileride mümkün oluyor.

Master of Orion Sistem Gereksinimleri
Önerilen

İşletim Sistemi Windows 7, Windows 8, Windows 10 veya üzeri 64-Bit işletim sistemi.
İşlemci Intel Core i5-650 3.20 GHz. ya da AMD Athlon X4 3.0 GHz. veya üzeri işlemci.
Ram 4 Gb. bellek miktarı.
Ekran Kartı AMD Radeon HD 5870 ya da NVidia GeForce GTX 560 veya üzeri en az 1 Gb. belleğe sahip ekran kartı.
Harddisk 15 Gb. boş alan miktarı.
DirectX DX 9.0c

Oynanış:

Master of Orion oynanışına geçecek olursak, oyunun klasik tur bazlı bir oyun olmasından ötürü oynanış anlamında çok büyük bir değişiklik yapmasını beklemiyordum. Esas merak ettiğim şey bu oyuna has diplomatik ilişkiler ve yapay zekanın davranışlarıydı. Bunlar dışında kendi gemimizi tasarlıyor olabilmemiz de önemli bir etmendi. Yeni oyunda bu yapay zekanın gelişmesini ve bu gemi tasarımında daha çok seçime sahip olmamız beklentilerim arasındaydı.

Tabi insan yıllar sonra oynayınca oyunun her ara sahnesini, her yeni özelliğini hemen görmek istiyor. Bu amaçla gidip bulduğum ilk gezegen Lyae 2’ye yapıştım ki yapışmaz olaydım. Neden mi, gezegen bataklıktan oluşuyor ve küçük. Bir de bunlar yetmezmiş gibi yeraltı kaynakları da zengin değil.

Buraya yerleştiğim güne lanet ediyorum. Önceden bir koloniye yerleştiğimizde başka gezegenden sivil halk aktarıp iş gücünü kolayca elde etmeye çalışıyorduk. Ancak yeni oyunda bu eskisi gibi kolay değil ve bu durum hem daha mantıklı hem de biraz zorlayıcı bir etmen.

Gemi Savaşları:

Master of Orion oyunu, gemi savaşlarında tur bazlı geçtiği ilk iki oyundan sonra üçüncü oyunda aktif bir savaşa girebiliyorduk, ancak bu savaşın mekaniklerinin de ne kadar iyi olduğu tartışılır. Zira üçüncü oyun en kötü notlar alan MoO’dur. MoO 2016’da bu işi çözmüşler diyebilirim, oyunun savaş alanları güzel dizayn edilmiş.

Savaş alanına gemilerin girişi, aralardaki asteroidler ve ses efektleri hoşuma gitti. Gemilerimizi AI (yapay zeka) kontrolüne bırakabildiğimiz gibi kendimiz de yönetebiliyoruz. Tabii bu savaşların kontrolünü ele almadan önce işleri biraz kavramak gerekiyor.

Diplomasi:

Diplomasi dendiğinde bu Master of Orion oyundaki sistemi gayet beğeniyorum, zira gerek tepkileri olsun gerek isteklerinin mantık seviyesi olsun benim hoşuma gidiyor. Örneğin erkenden önemli bir teknolojik keşif yaptığımda bu alanın en iyilerinden olan Psilon ırkı bile gelip bana teklifte bulunabiliyor.

Ancak Alkari ırkı onurlu olduğu için mi, yoksa bana mı hiç denk gelmedi bilemiyorum ancak ilk seçenek gayet makul görünüyor. Bunun dışında önceki oyunlarda düşmanlarınızı kovaladığınızda ya da gözcü gemilerini mıhladığınızda ilişkileriniz pek etkilenmiyordu.

Ancak burda düşmanlarınızın gözcü gemisini vurduğunuzda ilişkilerin sarsıldığını söyleyebilirim. Konu evren hakimiyeti olunca tabi kimse kimseyle pek sıkı fıkı dost olmuyor, eh mantıklı olan da bu zaten.

Son Sözler:

Konuyu fazla uzatmadan bir sonuca bağlamam gerekiyor yoksa denizler mürekkep, ormanlar kağıt olsa yine yetmez uzun uzun yazarım. Özetle Master of Orion oyununun benim açımdan başarılı bir şekilde günümüze taşındığını söyleyebilirim.

Ufak tefek eksikler olsa da bunların tam sürümde düzeleceğine eminim, bu konuda Wargaming’e güvenim sonsuz. Siz siz olun kendi ırkınızdan başkasına güvenmeyin gençler. Yazımı burda sonlandırırken sizleri inceleme videosuna davet ediyorum.

Künyesi
Yayımcı

Wargaming

Yapımcı

NGD Studios

Çıkış Tarihi

26 Şubat 2016

Platformlar

PC, Mac OS

Oyun Türü

4X Strateji, Bilim Kurgu, Uzay Oyunu

Oyun Motoru

Unity Engine

ESRB Rating

EVERYONE 10+

Artı Yönleri

Master of Orion grafiksel anlamda yeni nesle güzel şekilde uyarlanmış,

Master of Orion seslendirme kadrosunun ne kadar kaliteli olduğunu biliyorduk, bu kadroya yakışır seslendirmeler yapılmış. Efektler de gayet hoş, Wargaming bu konuda tecrübesini konuşturmuş,

Gerçek zamanlı gemi savaşları ise başarılı bir mekaniğe sahip ancak bize yapacak daha çok şey verselerdi keşke diyor insan.

Eksi Yönleri

Bombardımanlar ve karadan istilalar bir ara sahne ile gösterilse gayet hoş olurdu,

Gemi savaşlarında gemileri konumlandırma dışında yapacak pek bir şey yok,

Metinlerde ve seslendirmelerde biraz daha çeşitlilik olsa bal üstüne kaymak olurdu.

Puanlar
Editörün Puanı
Okur Puanları
Siz de Puanlayın
Genel Değerlendirme
Aldığı Puanlar

Master of Orion'daki ilk gözüme çarpan şey görseller oldu dersem yalan olmaz. Seri boyunca gerek o dönemlerin şartları, gerekse oyunun tarzı gereği harika grafikler göremiyorduk.

Editörün Puanı
Okur Puanları
1 Oy
Oyladınız
Yazıyı Oyla
Çok İyi
0%
İyi
100%
Eh İşte
0%
Kötü
0%
Yazar Hakkında
Veteran Soldier
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website amelesi ve amatör Call of Duty oyuncusu...