İncelemeler
Hoşgeldiniz...
Starcraft II: Heart of the Swarm Sistem Gereksinimleri ve İncelemesi
0

Starcraft II: Heart of the Swarm incelemesini biraz geç de olsa yayınlıyoruz arkadaşlar. Yazının devamında güncellenen 2018 PC sistem gereksinimlerini de bulabilirsiniz. Dünyanın en çok oynanan ve en başarılı gerçek zamanlı strateji (RTS: Real Time Strategy) oyunlarından biri olan Starcraft serisinin dördüncü oyunu en az diğerleri kadar başarılı.

Hikayenin kaldığı yerden devam etmesi, yeni ve kullanışlı ünitelerin gelmesi, arayüz ve Matchmaking (oyun bulma) sisteminin değiştirilmesi “Daha ne kadar iyi olabilir ki?” dedirten bir oyunu daha üst seviyelere çıkarmış.

Starcraft II: Heart of the Swarm Sistem Gereksinimleri
Minimum

İşletim Sistemi Windows 7, Windows 8, Windows 10 (64-Bit) veya üzeri işletim sistemi.
İşlemci Intel Core 2 Duo serisi ya da AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+ 2.8 GHz. veya üzeri işlemci.
Ram 2 Gb. veya üzeri ram miktarı.
Ekran Kartı AMD Radeon HD 2600 XT ya da Intel HD Graphics 3000 ya da NVidia GeForce 7600 GT veya üzeri ekran kartı.
Harddisk 30 Gb. boş alan.
DirectX DX 10
Notlar Starcraft II: Heart of the Swarm desteklenen ekran kartlarının listesine bağlantıdan erişebilirsiniz.

Yeni Üniteler:

Starcraft II: Heart of the Swarm oyununda her ırka gelen yeni üniteler genellikle özel yetenekleri ile göze çarpıyor. Her ünitenin çok kullanışlı olduğu yerler var ve kesinlikle özellikleri iyi kullanıldığında oyunun kaderini değiştirebilecek üniteler. Sadece Terran ırkındaki Hellbat ve Widow Mine savaşta en ön saflarda kullanılabilecek üniteler.

Diğer üniteler kendilerine has özellikleri olduğu için oyunda büyük miktarlarda üretilecek üniteler değiller. Terran ırkının Starcraft I’deki çok önemli combo’larından olan mech-turret (vulture, mayın, siege tank, turret veya goliath) Starcraft II’de biraz zayıflamıştı.

Eskiden Vulture ünitesinin mayınları ile Armored (ağır zırhlı üniteler) ve Massive (çok büyük) üniteleri Siege Tank’lara yaklaştıklarında bile durdurmak mümkündü. Fakat SCII’deki Hellion’lar bu iş için pek yeterli olmuyordu. AoE (area of effect, belli bir alana kullanılabilen) vuruşlarına rağmen Armored ünitelere karşı etkisiz kalan Hellion’lar bu kombonun özelliğini yitirmesini ve Terran’ın MMM (marine-maruder-medivac) üzerine kurulmasını zorunlu kılıyordu. Artık Hellbat gibi daha fazla hasar alabilen ve widow mine gibi eski mayınların görevini alan üniteler olduğu için mech-turret kuruluşunun artacağını düşünüyorum.

Tempest:

Protoss’un SCII’deki en büyük sıkıntılarından biri olan Range (vuruş mesafesi) yeni gelen Tempest ünitesiyle ortadan kalkacak gibi. Ayrıca Oracle ve Mothership Core ile Protoss’un pahalı üniteleri gözden çıkarmadan vur-kaç yapabilmesi olanağı oldu, haritada istediğiniz yerleri oracle ile görebilmek, düşmanlarınızı bir alanın içinde yavaşlatmak ve Nexus’lerinizin savunmaya yardım edebilmesi bu ünitelerin ekstraları. Range konusunda Terran’da Siege Tank, Zerg’de Brood Lord varken, Protoss’un bu konuda büyük eksikleri vardı.

Ayrıca Stargate ünitelerinin pahalı ve karadaki Light Armored (hafif zırhlı) ünitelere az vurması gibi etkenlerden dolayı hava üniteleri çok tercih edilmiyordu. Yeni gelen hava üniteleri ile bu eksiklerin giderilmesi istenmiş. Zerg’ün büyük sıkıntılarından olan özel yetenekli üniteler ve defans de yeni gelen viper ve swarm host ile iyileştirilmiş.

Viper:

Starcraft II: Heart of the Swarm’daki yeni ünite viper özellikle Zerg’ün büyük düşmanlarından biri olan siege tank ve defansın fazla olduğu expansion’larda çok etkili olacak. Swarm Host ise maliyeti biraz yüksek olmakla birlikte eğer etrafındaki Detector (görünmez üniteleri fark eden) üniteleri öldürürseniz kesinlikle savaşın kaderini değiştirecek türden. Saldırı sırasında Swarm Host’un Locust’larını önden yollayıp diğer ünitelerin yaklaşması, Viper’ın Blinding Cloud ile ünitelerinizi yaklaşana kadar koruması savaşları değiştirecek türden özellikler.

Starcraft II: Heart of the Swarm Minimum Sistem Gereksinimleri ve İncelemesi

Starcraft II: Heart of the Swarm Sistem Gereksinimleri
Önerilen

İşletim Sistemi Windows 7, Windows 8, Windows 10 (64-Bit) veya üzeri işletim sistemi.
İşlemci Intel Core i5 serisi ya da AMD AMD FX serisi veya üzeri işlemci.
Ram 4 Gb. bellek miktarı.
Ekran Kartı AMD Radeon HD 7790 ya da NVidia GeForce GTX 650 veya üzeri ekran kartı.
Harddisk 30 Gb. boş alan miktarı.
DirectX DX 11

Arayüz:

Starcraft II’nin arayüzü önceki oyunun sevilen sadeliği ile çok ilgisizdi. Ek paket ile bu karışıklığın kesinlikle önüne geçilmiş. Ben şahsen arcade oyunlardan birini kurmak için bayağı uğraşmıştım ki, İngilizcem de oldukça iyidir. Tabi ki arayüzdeki takılmalar ve sıkıcı formaliteler azalmış. Artık ana menümüz ile her özelliğe tek tıklama ile erişebiliyoruz.

Bu değişikliklerin en önemlilerinden biri de tabiki Replay (oynanmış bir oyunu sonradan izlemek) sisteminin yenilenmiş olması. Replay’leri artık çoklu olarak izleyip, daha fazla bilgi edinip, istediğimiz anında durdurarak oyunu kendimiz devam ettirebiliyoruz.

Clan:

Starcraft II: Heart of the Swarm’a yeni gelen clan ve group özellikleri ile artık clan tag’i (uzantısı) ve clan’ımıza ait bir kanal alabiliyoruz. Grup sistemi ise daha çok SCII içinde bir sosyal ağ gibi olmuş. İstediğiniz gruba takılıp gruptaki insanlarla muhabbet edebiliyoruz ve Clan kanalı kadar kuralları yok. Ayrıca bu grupları SCII arayüzümüzde arayıp veya kendimiz kurabiliyoruz.

Eğer SCII oynadıysanız, Melee (oyunun orjinal kuralları ile) oynamak için üç seçeneğiniz vardı. Ladder sistemi, custom games ile oyun kurmak/katılmak veya arkadaşlarınızı partiye alarak private (özel) oyun kurmak. Buradaki en büyük sıkıntı ise insanların custom games kullanarak oyun bulmasının çok uzun sürmesi veya istenilen haritaların açılmaması ve ladder sisteminde sürekli bir rekabet olması.

Bazı oyuncular doğal olarak rekabetten sıkılıyor veya ladder yerleştirmelerinde şanssız rakiplere gelip güçsüz takiplerle oynamak zorunda kalıyordu. Bu sorunların çoğu yeni gelen unranked matchmaking (sıralama olmadan oyun bulma) sistemi ile düzeldi. Artık rekabet sevmeyen ve ladder sistemine girmeye hazır olmayan yeni oyuncular için güzel bir seçenek oldu.

Campaign:

Hiç bir Starcraft oyununun kötü Campaign’i olduğunu kimse söyleyemez. Hikayesi için gayet güzel olmuş diyebilirim. Görevlerimize WoL’ün (Wings of Liberty) bittiği ve Kerrigan’ı insana dönüştürdüğümüz zamandan biraz sonrası ile başlıyoruz. Kerrigan Queen of Blades olarak yaşadığı süresi kesinlikle hatırlamıyor. Valerian Mengsk Kerrigan’ı bir araştırma merkezine götürüp orada incelemeye alıyor.

Oyunun genelinde Kerrigan’ı kullanıyoruz ve Swarm’ı onun yönettiğini cidden hissedebiliyoruz. İlk görevlerde Kerrigan Zerg ırkını nasıl kontrol edeceğini öğrenmesini görüyoruz ki bu aynı zamanda Zerg ile oynamamış insanlar için öğretici oluyor.

Spoiler’ı olabildiğince az tutmak istiyorum fakat Kerrigan’ın neden Swarm’ın kontrolünü yeniden almak istediği önemli: Jim Raynor, Arcturus Mengsk tarafından öldürülüyor. En azından haberlerde verilen bilgilere göre. Kerrigan bunu öğrenince nefret ve intikam alma hırsıyla tabiki Swarm’ın iplerini tutmaya başlıyor.

Görevler:

Starcraft II: Heart of the Swarm’ın campaign’i konsept olarak ilk paket WoL ile benzer. İkisinde de bizim vereceğimiz tercihler, ünitelerimizin gelişimi ve arayüzümüzün kullandığımız büyük savaş gemimizin içi olması gibi. Ufak bir spoiler olsa da WoL’de Hyperion’u (Jim Raynor’un bayrak gemisi) ve HotS’da Leviathan’ı kullanıyoruz. Bu geminin içinde de Hyperion gibi geliştirme, yardımcı karakterler, özellikler, ekstra görevler bizi bekliyor.

WoL’den fazla olarak bu campaign’de Kerrigan karakterimizi fazlasıyla kullanıyoruz. Gerek bir uzay aracının içinde, gerek bir savaş alanında kendine has özellikleri ile bayağı yardımcı oluyor. Bu özellikler çoğunlukla geliştirilebiliyor ve Kerrigan’ın bir güç seviyesi var. Bu seviye yaşam puanı, hasar, zırh geliştirip özelliklerimize de katkı sağlıyor.

Campaign’de beni tek üzen tarafın Protoss ırkının sadece tek gezegende olması ve pek ilgili olmamaları. Ayrıca WoL’den bildiğimiz kadarıyla karanlık bir gücün bütün evreni ele geçirmesi gibi bir durum var. Fakat herkesin bu konu üzerinde durmak yerine intikam için savaşması biraz absürd olmuş. Zeratul boşuna uğraşmış herhalde o kadar!

Son Sözler:

Genel olarak klasik bir Starcraft eklentisi ve büyük bir eğlence. Eksiği yok fazlası çok. Hikaye tüm hızıyla devam ediyor ve yenilikler göz kamaştırıyor.

Künyesi
Yayımcı

Blizzard

Yapımcı

Blizzard

Çıkış Tarihi

12 Mart 2013

Platformlar

PC, Mac O/S

Oyun Türü

Gerçek Zamanlı Strateji Oyunu (RTS)

ESRB Rating

TEEN 13+

Puanlar
Editörün Puanı
Okur Puanları
Siz de Puanlayın
Genel Değerlendirme
8.5
8.8
Aldığı Puanlar

Starcraft II: Heart of the Swarm'ın; hikayesi olsun, normal oyunlarda karşınıza çıkmayacak seçeneklerin ve özelliklerin gelmesi olsun, campaign modu kesinlikle müthiş olmuş.

8.5
Editörün Puanı
8.8
Okur Puanları
2 Oy
Oyladınız
Yazıyı Oyla
Çok İyi
0%
İyi
100%
Eh İşte
0%
Kötü
0%
Yazar Hakkında
Veteran Soldier
Yazılarını sosyal medya platformlarınızda paylaşmanızdan, sitede sörf yapmanızdan ve yorum yazmanızdan memnuniyet duyan bir website amelesi ve amatör Call of Duty oyuncusu...